PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Umělé bytosti 2 - NAIL132
Anglický název: Human-like artificial agents 2
Zajišťuje: Katedra softwaru a výuky informatiky (32-KSVI)
Fakulta: Matematicko-fyzikální fakulta
Platnost: od 2023
Semestr: zimní
E-Kredity: 3
Rozsah, examinace: zimní s.:1/1, Z [HT]
Počet míst: neomezen
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Garant: Mgr. Jakub Gemrot, Ph.D.
Anotace -
Poslední úprava: doc. RNDr. Pavel Töpfer, CSc. (29.05.2023)
Předmět navazuje na Umělé bytosti (NAIL068), s cílem rozšířit studentovy znalosti ohledně návrhu komplexního, skupinového, ovládatelného, uvěřitelného a strukturovaného chování agentů. Také představuje pokročilé funkcionality behavior stromů a poskytuje dobré praktiky jejich návrhu. Předmět apeluje na praktickou část, většina návrhových cvičení je provozována v prostředí armádní simulace, které má vysoké standardy na stabilitu a funkčnost chování umělých agentů.
Literatura -
Poslední úprava: doc. RNDr. Pavel Töpfer, CSc. (29.05.2023)

• Colledanchise, M., & Ögren, P. (2018). Behavior trees in robotics and AI: An introduction. CRC Press.

• Department of the Navy Headquarters United States Marine Corps. (2020). Marine Rifle Squad (MCIP 3-10A.4i). https://www.marines.mil/Portals/1/Publications/MCIP%203-10A.4i%20wChg1.pdf?ver=2020-05-22-085455-150

• Headquarters, Department of the Army. (2008, May). Training for Urban Operations (TC 90-1)

• Headquarters Department of the Army. (2011, December 11). Opposing Force Tactics (TC 7-100.2).

Sylabus -
Poslední úprava: doc. RNDr. Pavel Töpfer, CSc. (29.05.2023)

1. Umělé bytosti pro výcvik

• Determinismus a vysvětlitelnost

• Vojenská domény VS ostatní domény

• Nastavení VBS Control Editor

2. Stavební bloky behaviorálních stromů I

• Základní řídící uzly

• Základní listové uzly

• Skriptování listových uzlů

• Zprávy

• Definice modulu

3. Individuální chování I

• Neautonomní: pohyb, střelba, nastup do vozidla, vystup z vozidla

4. Stavební bloky behaviorálních stromů II

• Pokročilé řídicí uzly

• Podstromy

• Senzory

• Vzkazy

5. Skupinové chování a emulace struktury velení

• neautonomní chování týmu: Pohyb v řadě

6. Integrační praxe

• Návrh API, návrh architektury

• Znovupoužitelné stromy VS Jednoúčelové stromy

7. Stavební bloky behaviorálních stromů III

• Asynchronní dotazy

• Plánování trasy

• Systém krytů

8. Individuální chování II

• Autonomní: obsazení, rychlý pohyb, bezpečný pohyb

• Reakční stromy

9. Skupinové chování II

• Neautonomní chování družstva: Pohyb v řadě

• Autonomní chování týmu: rychlé obsazení, bezpečné obsazení

• Systém krytů na úrovni skupiny

10. Agregace informací a taktická analýza na vyšší úrovni

• Neautonomní chování čety

• Senzory čety

11. Integrační praxe II

• Cvičení

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK