PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2013/2014
   Přihlásit přes CAS
Writing research project and paper in English - JSM103
Anglický název: Writing research project and paper in English
Český název: Psaní projektu a článku v angličtině
Zajišťuje: Katedra sociologie (23-KS)
Fakulta: Fakulta sociálních věd
Platnost: od 2013 do 2013
Semestr: zimní
E-Kredity: 6
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:písemná
Rozsah, examinace: zimní s.:0/2, KZ [HT]
Počet míst: neurčen / neomezen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: angličtina
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: Zsuzsa Gille, Ph.D.
Vyučující: Zsuzsa Gille, Ph.D.
Třída: Courses for incoming students
Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Sylabus - angličtina
Poslední úprava: doc. Mgr. Martin Hájek, Ph.D. (03.12.2019)

Programme

 

Class 1: Introduction

-          Outline writing course

-          Discussion of objectives and activities

-          What does it mean to write a good quality paper or proposal?

 

Readings

            Ellison, chapter 1.

 

 

Class 2: Sociological research paradigms

-          The importance of research questions

-          Research paradigms

 

Readings:

Guba, Egon G., and Yvonna S. Lincoln (1994), ‘Competing paradigms in qualitative research’, in: Handbook of qualitative research 2, pp. 163-194.

 

Reading excerpt:

Fuchs, Dieter, and Hans-Dieter Klingemann. "Eastward enlargement of the European Union and the identity of Europe." West European Politics 25.2 (2002): 19-54.

 

 

Class 3: Choosing a project

-          Different types of writings

-          What is a research paper

 

Readings:

WFS, chapter 1.

 

Reading excerpt:

Nash, Kate. "Human rights, movements and law: On not researching legitimacy." Sociology 46.5 (2012): 797-812.

 

Class 4: Starting to draft

-          Critical reading

-          Problem formulation

-          Drafting an outline

-          How to gather materials

 

Readings:

WFS, chapters 2 and 3.

 

Reading excerpt:

Smith, Joe, Tomáš Kostelecký, and Petr Jehlička (2015), ‘Quietly does it: Questioning assumptions about class, sustainability and consumption’, Geoforum.

 

 

Class 5: Types of research

-          Methodologies

-          Hypothesis formulation

-          Matching research questions with methodology

 

Readings:

Ellison, chapters 2, 3 and 4.

 

Reading excerpt:

Castiglione, D. et al. (2008), Handbook of social capital, Oxford University Press; Chapter 13, M. Fennema and J. Tillie, ‘Social Capital in Multicultural Societies’.

 

 

Class 6: Writing a good paper I

-          Three elements: clear introduction, argument, conclusions

-          Making a convincing argument

 

Readings:

Ellison, chapter 5

WFS, chapter 5.

 

Reading excerpt:

Favell, Adrian. Eurostars and Eurocities: Free Moving Urban Professionals in an Integrating Europe. (2008), Wiley.

 

 

Class 7: Writing a good paper II

-          Revising your paper

-          Submitting the work

 

Readings:

Ellison, chapters 6 and 7

WFS, chapter 5.

 

Reading excerpt:

Crouch, Colin. Post-Democracy Polity (2004).

 

 

 

Class 8: Literature review

-          How to gather literature

-          How to use literature

 

Reading excerpt:

Delanty, Gerard. "Conceptions of Europe: a review of recent trends." European journal of social theory 6.4 (2003): 471-488.

 

 

Class 10: Other people’s work and feedback

-          Your argument and the usage of other people’s argument

-          Using feedback

 

Readings:

Ellison, chapter 8

 

 

Class 11: Proper citation and plagiarism

-          Avoiding improper usage of other people’s work

 

Readings:

WFS, chapter 6.

 

Reading excerpt:

chapter 'EU Democratic Oversight and Domestic Deviation from the Rule of Law: Sociological Reflections', in: C. Closa and D. Kochenov (eds), Reinforcing the Rule of Law Oversight in the European Union, Cambridge University Press.

 

Class 12: Summary and presentations

-          Discussion writing process

-          Discussion final drafts

 

 

 

 

 

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK