Poslední úprava: Mgr. Kristýna Švorcová (22.09.2022)
Kurz je určen pro studenty všech oborů, kteří dosahují vstupní úrovně B2.
Cílem kurzu je upevnit dovednosti odpovídající úrovni B2 a dále je rozvíjet směrem k úrovni C1. Kurz je možné využít jako přípravu na zahraniční studijní pobyt.
Kurz je jednosemestrální, 1x2 hodiny týdně. Látka probíraná v LS navazuje na látku probranou v ZS (viz sylabus), kurz je tedy možné zapsat v obou semestrech s návazností ZS - LS.
Pro představu o své úrovni si můžete vyzkoušet testy TCF: https://apprendre.tv5monde.com/fr/tcf
Výuka bude probíhat prezenčně; v případě změny aktuálních hygienických opatření budou studenti o formě distanční výuky informováni.
Poslední úprava: Mgr. Kristýna Švorcová (22.09.2022)
The course is designed for students of all disciplines with good knowledge of French at B2 entry level. The objective of the course is to consolidate language skills on B2 level and subsequently to develop them towards C1 level. The course is appropriate as a preparation for a study-abroad programme.
This one-semester course takes place once a week (90-minute lessons). The content of the course in summer semester follows the subject matter from winter semester. It is possible to enrol in the course in both semesters, in winter semester first and then in summer semester.
In case of distant learning the originally planned face-to-face lessons will be realized via the platform MS Teams (this will be specified according to the current government or faculty/university restrictions).
You can identify your level by taking the TCF tests: https://apprendre.tv5monde.com/fr/tcf
Poslední úprava: Mgr. Kristýna Švorcová (21.09.2021)
Annotation
Le cours s'adresse aux étudiants de toutes les disciplines de niveau B2.
L'objectif du cours est de consolider les compétences correspondant au niveau B2 et de les développer vers le niveau C1. Le cours peut être utile aux étudiants préparant un stage d'études à l'étranger ainsi qu’aux étudiants en séjour ERASMUS à l‘Université Charles.
Le cours est un cours d'un semestre, 1x2 heures par semaine. Le programme du semestre d’été fera suite à celui du semestre d’hiver (voir les détails dans le syllabus), de sorte que le cours peut être suivi au cours des deux semestres avec une continuité Semestre d’hiver/Semestre d‘été.
Pour avoir une idée de votre niveau, vous pouvez passer les tests du TCF : https://apprendre.tv5monde.com/fr/tcf
Cíl předmětu
Poslední úprava: Mgr. Kristýna Švorcová (20.09.2022)
Cílem kurzu je dosažení úrovně B2/C1 dle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky ve všech jazykových kompetencích (mluvení, poslech, čtení, psaní). Vedle rozvoje základních komunikačních kompetencí budou studenti seznámeni se základními reáliemi Francie a frankofonních zemí. Dozvědí se o metodách, jak se samostatně ve francouzském jazyce zdokonalovat, k tomu jim budou poskytnuty další zdroje.
Společný evropský rámec pro jazyky je k dispozici např. zde: https://sites.ff.cuni.cz/jc/wp-content/uploads/sites/51/2022/08/CEFR_cestina.pdf
Podmínky zakončení předmětu -
Poslední úprava: Mgr. Kristýna Švorcová (10.09.2021)
Atestace se uděluje za pravidelnou aktivní účast na výuce a splnění konkrétních dílčích úkolů (písemné eseje, prezentace, průběžné testy, závěrečný test).
Poslední úprava: Mgr. Kristýna Švorcová (14.09.2021)
Conditions de validation du cours
Pour obtenir l’attestation du cours : participation active et régulière en classe , différents devoirs obligatoires au cours du semestre (essais à l‘écrit, présentations orales , test de mi-semestre), test final.
Literatura -
Poslední úprava: Mgr. Kristýna Švorcová (10.09.2021)
Základní učebnice: Heu-Boulhat, Élodie; Mabilat, Jean-Jacques, Éditoniveau B2, Didier, vydání 2015.
Poslední úprava: Mgr. Kristýna Švorcová (10.09.2021)
Osu kurzu tvoří učebnice Édito B2.Látka probíraná v LS navazuje na látku probíranou v ZS (viz dále). Využívány jsou i další doplňkové materiály.
V kurzu jsou rovnoměrně rozvíjeny všechny jazykové dovednosti (poslech, čtení s porozuměním, psaný a mluvený projev). Je probírána a procvičována gramatika odpovídající dané úrovni, rozšiřována slovní zásoba, pozornost je věnována i vybraným reáliím Francie a frankofonních zemí.
ZS: Unités1- 6
Témata:vyjádření názoru, argumentace, média, popis události, číselné údaje, určení místa, zeměpisný popis, historie, určení času, zdraví a nemoc, popis vzhledu, aktuální témata
Gramatika:použití indikativu / konjunktivu, nepřímá řeč v minulosti, vyjádření příčiny a důsledku, trpný rod, předložky místa, passé simple, časové předložky, příčestí přítomné, gérondif, příčestí minulé
LS: Unités7 - 12
Témata: počasí, životní prostředí, umění, hodnocení uměleckého díla, výrazy množství, každodenní život, city a emoce, práce, ekonomie, srovnání, moderní technologie, popis vývoje a změny, aktuální témata
Gramatika: nahrazování předmětu zájmenem, vztažná zájmena,vyjádření způsobu, vyjádření podmínky, vyjádření protikladu a přípustky, použití indikativu / konjunktivu / infinitivu, budoucí časy, vyjádření účelu
Poslední úprava: Mgr. Kristýna Švorcová (14.09.2021)
Syllabus
Semestre d’hiver: Unités 1- 6 du manuel Edito B2 (voir bibliographie)
Sujets : exprimer son opinion, argumenter, parler des médias, décrire un événement, commenter des données chiffrées, manier le vocabulaire de la géographie et de l’histoire, parler du passé, parler de la santé, des maladies, débattre autour de l’apparence physique, parler de sujets d‘actualité .
Grammaire (révisions systématiques) : utilisation de l'indicatif/du subjonctif, discours indirect au passé, la cause et la conséquence , le participe passé, le subjonctif, les prépositions de lieu, le passé simple, les prépositions temporelles, le participe présent, le gérondif, le participe passé.
Semestre d‘été: Unités 7 - 12
Sujets : la météo, l‘environnement, ‚l‘art, l’analyse d‘une oeuvre d'art, expressions de la quantité, la vie quotidienne, les sentiments et les émotions, le travail, l‘économie, comparaisons, les nouvelles technologies, évolutiosn et changements, sujets d'actualité
Grammaire (révisions systématiques): remplacement du sujet par un pronom, pronoms relatifs, expression de la manière, la condition et l‘hypothèse, la comparaison, la concession et l‘opposition, utilisation de l'indicatif/du subjonctif/de l'infinitif, le futur, le but, le changement.