PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Zvládání prokrastinace - ASGV00864
Anglický název: Handling Procrastination
Zajišťuje: Katedra sociologie (21-KSOC)
Fakulta: Filozofická fakulta
Platnost: od 2021
Semestr: zimní
Body: 0
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/2, Z [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (15)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Úroveň:  
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
Garant: Mgr. et Mgr. Pavla Malvotová
Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: Mgr. et Mgr. Pavla Malvotová (07.10.2020)
Cílem volitelného semináře je osvojit si vybrané psychotechniky, které mohou sloužit předcházení či omezení prokrastinace. Techniky budou navrženy v souladu s principy kognitivně-behaviorální terapie a aktuálními poznatky z psychologického výzkumu prokrastinace. Pracovat se bude s jádrovými přesvědčeními, vlastní vnímanou účinností, návyky (například problémové užívání online sociálních sítí či chytrých telefonů), aj. Setkání proběhnou v neformálním duchu seminární formou. Studenti budou mít možnost vyzkoušet na sobě techniky krátkodobé i střednědobé, a to individuální i skupinové. Některé techniky si studenti zkusí i sami navrhnout. Workshop je vhodný jak pro ty, kteří se chtějí prokrastinaci do budoucna vyhnout, tak pro prokrastinátory (pro ty je přece jen o něco více).<br>
! Pozor, koná se pouze pětkrát za semestr, a to: 22.10.2020, 12.11.2020, 26.11.2020, 10.12.2020 a 7.1.2021. vždy od 9:30 do 11:30.
Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: Mgr. et Mgr. Pavla Malvotová (15.09.2020)

Atestace je udělena za aktivní práci v hodinách, četbu přiložených textů na Moodle a průběžné vypracování celkem 4 domácích úkolů a zodpovězení 4 krátkých otázek. Docházka je vyžadována alespoň na čtyřech setkáních, absenci na jednom setkání je možné nahradit vypracováním úkolu.

Literatura
Poslední úprava: Mgr. et Mgr. Pavla Malvotová (15.09.2020)

Povinná literatura

Zadávána v průběhu semestru na Moodle.

Doporučená literatura

Flett, A. L. et al. 2016. Procrastination and depression from a cognitive perspective: An exploration of the associations among procrastinatory automatic thoughts, rumination, and mindfulness. Journal of Rational-Emotive & Cognitive-Behavior Therapy, 34(3), 169–186.

Häfner, A. et al. 2014. Avoiding procrastination through time management: An experimental intervention study. Educational Studies, 40(3), 352–360.

Hoppe, J. D. et al. 2018. Empower, not impose! Preventing academic procrastination. Journal of Prevention & Intervention in the Community, 46(2), 184–198.

Klassen, R. M. et al. 2008. Academic procrastination of undergraduates: Low self-efficacy to self-regulate predicts higher levels of procrastination. Contemporary Educational Psychology, 33(4), 915–931.

Przepiorka, A. et al. 2016. Problematic Facebook use and procrastination. Computers in Human Behavior, 65, 59–64.

Rozental, A., Carlbring, P. 2014. Understanding and treating procrastination: A review of a common self-regulatory failure. Psychology, 5(13), 1488–1502.

Schouwenburg, H. C. et al. (Eds.). 2004. Counseling the Procrastinator in Academic Settings. Washington, DC: American Psychological Association.

Sirois, F. M. 2013. Procrastination and stress: Exploring the role of self-compassion. Self and Identity, 13, 128–145. doi:10.1080/15298868.2013.763404

Sirois, F. M., Kitner, R. 2015. Less adaptive or more maladaptive? A meta‐analytic investigation of procrastination and coping. European Journal of Personality, 29(4), 433–444.

Sirois, F., Pychyl, T. 2013. Procrastination and the priority of short‐term mood regulation: Consequences for future self. Social and Personality Psychology Compass7(2), 115–127.

Steel, P. 2007. The Nature of Procrastination: A Meta-Analytic and Theoretical Review of Quintessential Self-Regulatory Failure. Psychological Bulletin, 133(1), 65–94.

Van Eerde, W. 2003. A meta-analytically derived nomological network of procrastination. Personality and Individual Differences, 35(6), 1401–1418.

Van Eerde, W., Klingsieck, K. B. 2018. Overcoming procrastination? A meta-analysis of intervention studies. Educational Research Review, 25, 73–85.

Wohl, M. J. et al. 2010. I forgive myself, now I can study: How self-forgiveness for procrastinating can reduce future procrastination. Personality and Individual Differences, 48(7), 803–808.

Zimbardo, P. G., Boyd, J. (2008). The time paradox: Using the new psychology of time to your advantage. London: Rider.

Metody výuky
Poslední úprava: Mgr. et Mgr. Pavla Malvotová (21.09.2020)

Výuka bude probíhat on-line dle rozvrhu zveřejněného na stránkách Katedry sociologie.

Platforma on-line výuky: Zoom

Studijní materiály: Moodle (https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=7305)

Podmínky splnění: stejné jako za běžných podmínek

Sylabus
Poslední úprava: Mgr. et Mgr. Pavla Malvotová (15.09.2020)

1) Potřeby a očekávání účastníků, Vymezení prokrastinace a typů intervencí, Stanovení osobních cílů kurzu

2) Seberegulace a možnosti jejího posílení

3) Zdravé užívání moderních informačních a komunikačních technologií

4) Práce s osobní časovou perspektivou

5) Sebekoučování a vnitřní motivace ke změně

Studijní opory
Poslední úprava: Mgr. et Mgr. Pavla Malvotová (21.09.2020)

Kurz má oporu na Moodle (https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=7305). Přístupové údaje budou sděleny na prvním setkání.

Vstupní požadavky
Poslední úprava: Mgr. et Mgr. Pavla Malvotová (25.09.2020)

Pro koho: primárně pro studenty bakalářského programu sociologie na KSOC, ale přihlásit se může kdokoliv z Univerzity Karlovy (kapacita je omezena na 15 osob).

Pozn. z důvodu efektivity práce ve skupině mohou kurz navštěvovat pouze studenti v Isu závazně zapsaní.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK