Metodologie pedagogiky II. - APD516047
|
|
Rozvrh Nástěnka
|
||
Poslední úprava: doc. Mgr. Kateřina Zábrodská, Ph.D. (01.10.2019)
Poslední úprava: Mgr. Martina Lukášová (19.09.2017) Cíl předmětu: Studenti získají hlubší teoretický vhled do metod výzkumu v pedagogice. Anotace studijního předmětu: • Měření v pedagogickém výzkumu. Kvantitativní výzkum, formulace a testování hypotéz, statistické metody užívané při testování hypotéz. • Vývoj kvalitativního výzkumu, školy a teorie (fenomenologie, Chicagská škola, Frankfurtská škola, konstruktivismus aj.). • Základní přístupy kvalitativního výzkumu (případová studie, etnografický výzkum, zakotvená teorie, fenomenologické zkoumání, biografický výzkum, zkoumání dokumentů, historický výzkum, akční výzkum). • Designy kvalitativního a kvantitativního výzkumu. • Pedagogické pozorování (druhy, vlastnosti, techniky standardizovaného pozorování, zúčastněné, nezúčastněné aj.) • Dotazník v pedagogickém výzkumu (konstrukce dotazníku, vlastnosti dobrého dotazníku, dotazníkové šetření aj.) • Rozhovor v pedagogickém výzkumu (strukturovaný, nestrukturovaný, polostrukturovaný, skupinový, narativní aj.) • Didaktické testy (konstrukce didaktického testu, testové úlohy, vlastnosti didaktického testu, standardizace) • Sociometrie v pedagogickém výzkumu (sociometrický test, sociometrická matice, sociogramy, indexy) • Výzkumná zpráva. Je povoleno plnění předmětu v dalším úseku studia. |