Obecná didaktika I - APD190018
|
|
|
||
Poslední úprava: PaedDr. Eva Valášková Vincejová, Ph.D. (23.04.2024)
Obsah předmětu: didaktika jako vědní pedagogická disciplína výuka jako institucionalizovaná forma vzdělání transmisivní výuka a její podoby konstruktivistická výuka, její kořeny a současné pojetí<br> základní tendence v současné výuce: činnostní a zkušenostní učení – problémové učení – integrativní tendence – svoboda ve výuce – výuka z komunikačního hlediska. Studijní literatura: Základní studijní literatura: Skalková, J. (2007). Obecná didaktika. Praha: Grada Publishing. Vališová, A., Kasíková, H. & kol. (2005). Pedagogika pro učitele. Praha: Grada Publishing. Bertrand, Y. (1998). Soudobé teorie vzdělávání. Praha: Portál. GFEN. (1991) Všichni na jedničku! Alternativní didaktické postupy. Praha: Karolinum,1991. Holt, J. (1995) Jak se děti učí. Praha: Agentura STROM. Kalhous, Z., Obst., O. (2002). Školní didaktika. Praha: Portál. Kasíková, H. (2009). Kooperativní učení a vyučování. Teoretické a praktické problémy. Praha: Karolinum. Kyriacou,C. (1996). Klíčové dovednosti učitele. Praha: Portál. Mareš, J. & Křivohlavý, J. (1995). Komunikace ve škole. Brno: MU. Pash, M. a kol. (1998) Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha: Portál. Petty, G. (1996). Moderní vyučování. Praha: Portál. Tonnuci, F. (1991). Vyučovat nebo naučit? Praha: PedF UK. Další literatura k jednotlivým okruhům bude doporučována ve výuce. |