PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Digital Technologies and the New Culture of Learning - ANM50645
Anglický název: Digital Technologies and the New Culture of Learning
Zajišťuje: Ústav informačních studií a knihovnictví (21-UISK)
Fakulta: Filozofická fakulta
Platnost: od 2021
Semestr: zimní
Body: 0
E-Kredity: 4
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:2/0, Z [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (13)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: angličtina
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Úroveň:  
Je zajišťováno předmětem: ANM50568
Poznámka: student může plnit i v dalších letech
Garant: Mgr. Michaela Slussareff, Ph.D.
Třída: Exchange - 14.9 Others-Social Sciences
Exchange - 15.4 Library Science
Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: Mgr. Václav Paštěka (19.09.2022)
Předmět představuje měnící se prostředí paměťových institucí (např. muzea, knihovny, archivy, památníky, galerie),
které revidují vlastní místo v současné společnosti a dává je do souvislosti s teoriemi a koncepcemi vážícími se k
novým médiím. Téma paměťových institucí je nahlíženo z různých úhlů pohledu (teorie nových médií, teorie
komunikace, pedagogika, historie, UX/HCI, teorie systémů atd.), což odráží komplexitu a multioborovost tématu.
Díky předmětu studenti dokáží nacházet jak teorietické, tak praktické možnosti využití principů nových médií v
paměťových institucích a mohou uplatnit i znalosti získané v ostatních předmětech.
Literatura
Poslední úprava: Mgr. Václav Paštěka (19.09.2022)
  • FALK, John Howard, DIERKING, Lynn Diane. Learning from museums: visitor experiences and the making of meaning. 2000. United Kingdom: Altamira Press, 2000. 273 s. ISBN 0-742-0294-5.
  • BERTALANFFY. General System Theory: Foundations, Development, Applications. 13. vyd. USA: George Braziller, Inc., 2001. ISBN 0-8076-0453-4.
  • HOOPER-GREENHILL, Eilean. Museums and Education: Purpose, Pedagogy, Performance (Museum Meanings). e-book. New York: Routledge, 2007. ISBN 0-203-93752.
  • ILLICH, Ivan. Deschooling society. London: Marion Boyars, 1973. ISBN 10: 0714508799.

Dostupné z:

  • MANOVICH, Lev. The Language of New Media. Cambridge: MIT Press, 2001. ISBN 0262632551.
  • McLUHAN, Marshall In CHUN, Wendy Hui Kyong a Thomas KEENAN. New media, OldMedia: AY History and Theory Reader. USA: Routledge, 2006. ISBN 0-203-64383-6.
  • MULLET, Kevin, SANO, Darrell. Designing Visual Interfaces. Communication Oriented Techniques. SunSoft Press, 1995. ISBN 0-13-303389-9.
  • PRIOR, Nick. Art and its publics : museum studies at the millennium. United Kingdom : Blackwell Publishing Ltd, 2003. Having One's Tate and Eating It: Transformations of the Museum in a Hypermodern Era, s. 51-71. ISBN 0-631-23047-5.
  • SIMON, Nina. The Participatory Museum. USA: Museum 2.0, 2010. ISBN 13:978-0-615-34650-2.
  • ŽALMAN, Jiří. Příručka muzejníkova I. Praha: Asociace muzeí a galerií České republiky, 2002. ISBN 80-86611-00-0.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK