PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Principy interaktivní tvorby - ANM50642
Anglický název: Principles of Interactive Design
Zajišťuje: Ústav informačních studií - studia nových médií (21-UISKNM)
Fakulta: Filozofická fakulta
Platnost: od 2023
Semestr: letní
Body: 0
E-Kredity: 4
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/2, Zk [HT]
Počet míst: neurčen / neomezen (25)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Úroveň:  
Další informace: http://novamedia.ff.cuni.cz/
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
student může plnit i v dalších letech
Garant: Mgr. Michaela Slussareff, Ph.D.
Vyučující: Jiří Sekera
Mgr. Josef Šlerka, Ph.D.
Anotace -
Poslední úprava: Mgr. Václav Paštěka (19.09.2022)
Předmět poskytuje studentům základní teoretické znalosti a praktické dovednosti pro vytváření interaktivní struktury,
návrh grafického řešení, tvorbu scénáře a režijní vedení interaktivní multimediální aplikace s experimentálním
uměleckým či poznávacím (vzdělávacím) obsahem. Cílem předmětu je umožnit studentům získat přehled o
teoretických reflexích principů návrhů designu a získat praktické zkušenosti v této oblasti.
Podmínky zakončení předmětu - angličtina
Poslední úprava: Mgr. Václav Paštěka (28.04.2022)

  • 40% Hodnocení individuálních a týmových praktických cvičení (explorace, tvorba prototypu, evaluace)
  • 40 % Learning journal (osobní reflexe po každé z lekcí)
  • 20 % Závěrečný písemný test

Literatura
Poslední úprava: Mgr. Václav Paštěka (19.09.2022)
  • BOLTER, Jay D.; GROMALA, Diane. Windows and Mirrors: Interaction Design, Digital Art, and the Myth of Transparency. Cambridge, Massachusetts: MIT Press, 2008. ISBN 0-262-02545-0.
  • COOPER, Alan; REIMANN, Robert; CRONIN, David. About Face 3: the essentials of interaction design. Indianapolis: Wiley Publishing, 2007. 610 s. ISBN 978-0-470-08411-3.
  • KOLKO, Jon. Thoughts on interaction design [elektronická kniha]. Burlington: Morgan Kaufmann, Elsevier, 2010 [cit. 2014-02-18]. Dostupné po přihlášení z WWW: <>. ISBN 978-0-12-378624-1.
  • RASKIN, Jef. The humane interface: new directions for designing interactive systems. Boston: Addison-Wesley, 2000. 233 s. ISBN 0-201-37937-6.
  • SAFFER, Dan. Designing for Interaction. Berkeley: New Riders Press, 2006. 223 s. ISBN 0-321-43206-1.
  • SALEN, Katie; ZIMMERMAN, Eric. Rules of play: game design fundamentals. Cambridge, Massachusetts: MIT, [2004]. 672 s. ISBN 0-262-24045-9.
  • TUFTE, Edward R. The visual display of quantitative information. 2nd ed. Cheshire: Graphics Press, 2007. 197 s. ISBN 978-0-9613921-4-7.

Sylabus - angličtina
Poslední úprava: Mgr. Václav Paštěka (28.04.2022)

  • Úvod do interaktivního designu a výběr designové výzvy
  • Explorační uživatelský výzkum (úvod, příprava, provedení, vyhodnocení a předání)
  • Návrh průchodu službou (blueprints, user flows)
  • Základní principy vizuálního designu a návrhu uživatelských rozhraní
  • Tvorba interaktivního prototypu mobilní aplikace (nebo webu)
  • Přístupnost a použitelnost
  • Etika v designu
  • HCD (Human-centered design) a UX (User Experience Design)
  • Evaluativní uživatelský výzkum (příprava, provedení, vyhodnocení, prezentace)

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK