PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Vývoj vzdělávacích aplikací: teorie a praxe - ANM50628
Anglický název: Development of educational applications: theory and practice
Zajišťuje: Ústav informačních studií - studia nových médií (21-UISKNM)
Fakulta: Filozofická fakulta
Platnost: od 2022
Semestr: letní
Body: 0
E-Kredity: 4
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/2, Zk [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (20)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Úroveň:  
Další informace: http://novamedia.ff.cuni.cz/
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
Garant: Mgr. et Mgr. Čeněk Pýcha, Ph.D.
Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: Mgr. Jakub Fiala, Ph.D. (08.09.2020)
Kurz se zaměřuje na aktuální problematiku vývoje vzdělávacích aplikací, a to jak z teoretické, tak praktické perspektivy. Účastníci kurzu si osvojí základy problematiky vzdělávání v digitálním prostředí.
Literatura
Poslední úprava: Mgr. et Mgr. Čeněk Pýcha, Ph.D. (24.09.2020)

Literatura a další zdroje:

Yoany Beldarrain (2006) Distance Education Trends: Integrating new technologies to foster student interaction and collaboration, Distance Education, 27:2, 139-153

Cena za inovace ve vzdělávání. Eduina. Dostupné z https://www.eduina.cz/.

Antoine Van Den Beemt, Marieke Thurlings & Myrthe Willems (2020) Towards an understanding of social media use in the classroom: a literature review, Technology, Pedagogy and Education, 29:1, 35-55

D. Randy Garrison, Terry Anderson & Walter Archer (2001) Critical thinking, cognitive presence, and computer conferencing in distance education, American Journal of Distance Education, 15:1, 7-23

Hlavní směry vzdělávací politiky ČR 2030+, 2019, dostupné z https://www.msmt.cz/file/51582/.

Amanda R. Hurlbut (2018) Online vs. traditional learning in teacher education: a comparison of student progress, American Journal of Distance Education, 32:4, 248-266

Jeremy Knox (2014) Digital culture clash: “massive” education in the E-learning and Digital Cultures MOOC, Distance Education, 35:2, 164-177

Olaf Zawacki-Richter & Som Naidu (2016) Mapping research trends from 35 years of publications in Distance Education, Distance Education, 37:3, 245-269

Critical Digital Pedagogy. A Collection. Edited by Jesse Stommel, Chris Friend, and Sean Michael Morris, Hybrid Pedagogy 2020.

Strategie digitálního vzdělávání do roku 2020, 2014, dostupné   http://www.vzdelavani2020.cz/images_obsah/dokumenty/strategie/digistrategie.pdf.

Jo Tondeur, Natalie Pareja Roblin, Johan van Braak, Joke Voogt & Sarah Prestridge (2017) Preparing beginning teachers for technology integration in education: ready for take-off?, Technology, Pedagogy and Education, 26:2, 157-17

 
Sylabus
Poslední úprava: Mgr. et Mgr. Čeněk Pýcha, Ph.D. (24.09.2020)

Kurz se zaměřuje na aktuální problematiku vývoje vzdělávacích aplikací, a to jak z teoretické, tak praktické perspektivy. Účastníci kurzu si osvojí základy problematiky vzdělávání v digitálním prostředí. Kurz vychází ze zásad konstruktivistické pedagogiky – tedy učení se prostřednictvím vzdělávacích situací. V tomto případě budeme sledovat, jaké vzdělávací situace mohou vznikat v digitálním prostředí, jak tyto situace přenést do prostor učení se (např. školní třída), případně do žitého světa uživatelů. Studenti a studentky se seznámí v několika případových studiích s konkrétními projekty v této oblasti i s modelovým procesem vývoje aplikací. Prostřednictvím četby se zaměříme i na aktuální akademický výzkum v tomto poli. Výstupem kurzu by měl být návrh vzdělávací aplikace a procesu jejího vývoje.

1)      Vzdělávání: aktéři a perspektivy, dokumenty

2)      Základní koncepty a pojmy: Digital Learning, Distance Learning, Game Based Learning, MOOC, LMS...

3)    Vývoj vzdělávacích aplikací: přednáška hosta

4)      Digitální prostředí a prostory učení

5)      Výzkum ve vzdělávání: četba (např. Open Learning: The Journal of Open, Distance and e-Learning)

6)      Workshop I: Vzdělávací aplikace – kritická analýza konkrétních projetků

7)      Výzkum ve vzdělávání četba II (např. Online Learning)

8)      Workshop II: Proces vývoje vzdělávací aplikace

9)      Workshop III: Návrh projektu vzdělávací aplikace

Program kurzu může být upraven podle potřeb a zájmu studentů.

V případě distanční výuky budou sezení probíhat online v aplikaci Zoom v čase kurzu. Jako prostor pro společnou práci využijeme platformu Moodle.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK