|
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Jakub Fiala, Ph.D. (08.09.2020)
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. et Mgr. Čeněk Pýcha, Ph.D. (24.09.2020)
Literatura a další zdroje: Yoany Beldarrain (2006) Distance Education Trends: Integrating new technologies to foster student interaction and collaboration, Distance Education, 27:2, 139-153 Cena za inovace ve vzdělávání. Eduina. Dostupné z https://www.eduina.cz/. Antoine Van Den Beemt, Marieke Thurlings & Myrthe Willems (2020) Towards an understanding of social media use in the classroom: a literature review, Technology, Pedagogy and Education, 29:1, 35-55 D. Randy Garrison, Terry Anderson & Walter Archer (2001) Critical thinking, cognitive presence, and computer conferencing in distance education, American Journal of Distance Education, 15:1, 7-23 Hlavní směry vzdělávací politiky ČR 2030+, 2019, dostupné z https://www.msmt.cz/file/51582/. Amanda R. Hurlbut (2018) Online vs. traditional learning in teacher education: a comparison of student progress, American Journal of Distance Education, 32:4, 248-266 Jeremy Knox (2014) Digital culture clash: “massive” education in the E-learning and Digital Cultures MOOC, Distance Education, 35:2, 164-177 Olaf Zawacki-Richter & Som Naidu (2016) Mapping research trends from 35 years of publications in Distance Education, Distance Education, 37:3, 245-269 Critical Digital Pedagogy. A Collection. Edited by Jesse Stommel, Chris Friend, and Sean Michael Morris, Hybrid Pedagogy 2020. Strategie digitálního vzdělávání do roku 2020, 2014, dostupné http://www.vzdelavani2020.cz/images_obsah/dokumenty/strategie/digistrategie.pdf. Jo Tondeur, Natalie Pareja Roblin, Johan van Braak, Joke Voogt & Sarah Prestridge (2017) Preparing beginning teachers for technology integration in education: ready for take-off?, Technology, Pedagogy and Education, 26:2, 157-17 |
|
||
Poslední úprava: Mgr. et Mgr. Čeněk Pýcha, Ph.D. (24.09.2020)
Kurz se zaměřuje na aktuální problematiku vývoje vzdělávacích aplikací, a to jak z teoretické, tak praktické perspektivy. Účastníci kurzu si osvojí základy problematiky vzdělávání v digitálním prostředí. Kurz vychází ze zásad konstruktivistické pedagogiky – tedy učení se prostřednictvím vzdělávacích situací. V tomto případě budeme sledovat, jaké vzdělávací situace mohou vznikat v digitálním prostředí, jak tyto situace přenést do prostor učení se (např. školní třída), případně do žitého světa uživatelů. Studenti a studentky se seznámí v několika případových studiích s konkrétními projekty v této oblasti i s modelovým procesem vývoje aplikací. Prostřednictvím četby se zaměříme i na aktuální akademický výzkum v tomto poli. Výstupem kurzu by měl být návrh vzdělávací aplikace a procesu jejího vývoje. 1) Vzdělávání: aktéři a perspektivy, dokumenty 2) Základní koncepty a pojmy: Digital Learning, Distance Learning, Game Based Learning, MOOC, LMS... 3) Vývoj vzdělávacích aplikací: přednáška hosta 4) Digitální prostředí a prostory učení 5) Výzkum ve vzdělávání: četba (např. Open Learning: The Journal of Open, Distance and e-Learning) 6) Workshop I: Vzdělávací aplikace – kritická analýza konkrétních projetků 7) Výzkum ve vzdělávání četba II (např. Online Learning) 8) Workshop II: Proces vývoje vzdělávací aplikace 9) Workshop III: Návrh projektu vzdělávací aplikace Program kurzu může být upraven podle potřeb a zájmu studentů. V případě distanční výuky budou sezení probíhat online v aplikaci Zoom v čase kurzu. Jako prostor pro společnou práci využijeme platformu Moodle. |