Poslední úprava: doc. Mgr. Vít Šisler, Ph.D. (10.02.2022)
Předmět poskytuje studentům hlubší vhled do problematiky herních studií a seznamuje je s aktuálními tématy oboru. Mezi probíraná témata patří design a vývoj her, persvazivní a vážné hry, herní průmysl v 21. století a vztah mezi počítačovými hrami, politikou, historií a náboženstvím. Cílem předmětu je rozvinout hlubší porozumění média počítačových her a schopnost designu a vývoje vážných her. Předmět je vyučován v anglickém jazyce.
Poslední úprava: doc. Mgr. Vít Šisler, Ph.D. (10.02.2022)
The course provides deeper insight into the field of game studies and familiarizes students with its contemporary issues. The topics of the course include game design and development, persuasive video games, game industry in the 21st century, and relationships between video games, politics, history, and religion. The course aims to develop students’ deeper understanding of video games medium and the ability to design and develop serious games. The course is taught in English.
The course is suitable for exchange students (i.e. Erasmus) but only under code AISE00032. This is very important! Make sure you register to course under right code.
Podmínky zakončení předmětu - angličtina
Poslední úprava: doc. Mgr. Vít Šisler, Ph.D. (14.02.2023)
The course will be taught every two weeks on Wednesdays 10:50 - 12:20 AM, in the room no. 303 at Hybernská 3. We start on February 15, 2023. If you want to be enrolled to the course you have to attend the first lecture.
Literatura - angličtina
Poslední úprava: doc. Mgr. Vít Šisler, Ph.D. (10.02.2020)
AARSETH, Espen J. Cybertext: Perspectives on Ergodic Literature. Baltimore: The Johns Hopkins University Press, 1997. 203 s. ISBN 0-8018-5579-9.
BOGOST, Ian. Persuasive Games: The Expressive Power of Videogames. Cambridge: The MIT Press, 2007. 464 s. ISBN 978-0-262-02614-7.
JAHN-SUDMANN, Andreas; STOCKMANN, Ralf (eds.). Computer Games as a Sociocultural Phenomenon. New York: Palgrave Macmillan, 2008. 256 s.
JUUL, Jesper. A Casual Revolution: Reinventing Video Games and Their Players. Cambridge: MIT Press, 2010. 252 s. ISBN 978-0-262-01337-6.
THOMPSON, Jason C.; Marc A. OUELLETTE. The Game Culture Reader. CSP, 2013. ISBN 1-443-84094-7.
Sylabus - angličtina
Poslední úprava: doc. Mgr. Vít Šisler, Ph.D. (10.02.2020)