Umělé bytosti (VS) - AISV5136
|
|
Rozvrh Nástěnka
|
||
Poslední úprava: PhDr. Blanka Vorlíčková, Ph.D. (23.02.2011)
Klasifikace: buď test a ústní zkouška, nebo eseja ústní zkouška dle výběru studenta Umělé bytosti jsou autonomní inteligentní agenti, kteří jsou situovaní v prostředí podobném přirozenému světu a kteří se chovají podobně jako lidé nebo zvířata. Přednáška podává přehled typů umělých bytostí a jejich architektur a blíže se zabývá způsobem jejich řízení. Syllabus: 1. Typy umělých bytostí a aplikace: výukové simulátory, počítačové hry, seriózní hry, virtual storytelling, interaktivní drama, výpočetní etologie. 2. Architektury umělých bytostí: funkcionální, konekcionistická, behaviorální. Statické vs. dynamické světy. 3. Řízení umělých bytostí symbolickými metodami: reaktivní plánování a deliberativní přístup; rozhodovací pravidla, konečné automaty, subsumption architektura, BDI architektura, vícevrstvé architektury. 4. Řízení umělých bytostí konekcionistickými metodami: Tyrrellova volná hierarchie, Creatures, Black&White, problémy učení, lehký úvod do etologie, Lorenzův hydraulický model. Srovnání umělých a živých neuronů. 5. Hledání cesty: steering rules, A*. 6. Representace světa: afordance, smart objects, nav-mesh, way-points, dokonalost smyslů. 7. Umělé emoce: k čemu jsou, jak je modelovat. 8. Paměť: klasifikace z hlediska psychologie, modely krátkodobé paměti a episodické paměti. 9. Lehký úvod do umělé evoluce. 10. Unified theories of cognition: Soar, ACT-R. |