|
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Blanka Vorlíčková, Ph.D. (15.07.2008)
knihovnické praxi. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Blanka Vorlíčková, Ph.D. (15.07.2008)
Základní literatura:
1. Dombrovská, M.; Landová, H.; Tichá, L.: Informační gramotnost:teorie a praxe v ČR. Národní knihovna. 2004, n.1, p. 7-19. 2. Hartl,P.; Hartlová, H.: Psychologický slovník. Praha: Portál, 2000. 774 s. (vybraná hesla) 3. Chaloupka, O.: Takoví jsme my, čeští čtenáři. Praha. Adonai, 2002. 154 s.. 4. Manguel, Alberto: Dějiny čtení. (Vybrané kapitoly). Brno, Host, 2007. 478 s. 5. Matějček, Z.: Dyslexie. Specifické poruchy čtení. Praha: H+H, 1995. 169 s. 6. Nakonečný, M.: Základy psychologie osobnosti. Praha: Management Press, 1993. 232 s. 7. Palán, Z.: Výkladový slovník vzdělávání dospělých. Praha. Daha, 1997. 159 s. Vášová, L: Úvod do bibliopedagogiky. Praha: ISV nakl., 1995. 189 s. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Blanka Vorlíčková, Ph.D. (15.07.2008)
1. Předmět bibliopedagogiky a bibliopsychologie 1.1 Vztah bibliopedagogiky kpedagogicko-psychologickým disciplínám. 1.2 Vztah bibliopedagogiky ksociologii (zejm.aplikace výzkumných metod) 2. Proces čtení 2.1 Psychologické a fyziologické aspekty procesu čtení 2.2 Čtenářské návyky 2.3 Poruchy čtení a možnosti jejich nápravy (zejm. dyslexie) 3. Osobnost čtenáře 3.1 Proces socializace a kultivace jedince 3.2 Vývoj čtenářského zájmu 3.3 Působení četby a její účinky 4. Pedagogika čtenáře 4.1 Úloha četby a knihovny ve výchově a vzdělávání 4.2 Aplikace pedagogických principů a didaktických zásad vpráci knihovníka 5. Metodika práce se čtenáři 5.1 Diferenciální hledisko vpráci se čtenáři 5.2 Individuální formy práce se čtenáři 5.3 Skupinové formy práce se čtenáři |