|
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Tereza Havelková, Ph.D. (04.02.2023)
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Tereza Havelková, Ph.D. (04.02.2023)
Studující vypracují dvě shrnutí (750-1000 slov) a závěrečnou práci na téma vztahující se k problematice opery Carmen na jevišti a ve filmu dle vlastního výběru (2000-2500 slov). |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Tereza Havelková, Ph.D. (04.02.2023)
Carmen na jevišti a ve filmu, LS 2023
15. února Úvod 16. února Co víme o Carmen? (slovníky, wikipedia, Hostomská, ...) Carolyn Abbate and Roger Parker. A History of Opera: The Last Four Hundred Years. Penguin 2015, s. 330-339.
22. února projekce: Carmen, Metropolitan Opera (1987) – 1. část 23. února četba: Susan McClary. “The genesis of Bizet’s Carmen.” In Georges Bizet Carmen (Cambridge Opera Handbooks). Cambridge: Cambridge University Press 1992, s. 15-28.
1. března projekce: Carmen, Metropolitan Opera – 2. část 2. března četba: McClary, Georges Bizet Carmen: “Images of race, class and gender in nineteenth-century French culture”, s. 29-43.
8. března Peter Robinson. “Merimée’s Carmen.” In McClary, Georges Bizet Carmen, s. 1-14. 9. března McClary, Georges Bizet Carmen: “The musical languages of Carmen”, s. 44-61.
15. března projekce: Francesco Rosi: Bizet’s Carmen (1984) – 1. část 16. března McClary, Georges Bizet Carmen: “Carmen on Film”, s. 130-146. H. Marshall Leicester, Jr. “Discourse and the Film Text: Four Readings of ‘Carmen.’” Cambridge Opera Journal 6/3 (1994), s. 245-249.
Odevzdat shrnutí 1 – opera Carmen (750-1000 slov)
22. března projekce: Francesco Rosi: Bizet’s Carmen – 2. část 23. března četba: Marcia J. Citron. “Opera al fresco: Rosi’s Bizet’s Carmen and Losey’s Don Giovanni.” In Opera on Screen. New Haven and London: Yale University Press 2000, s. 161-204. H. Marshall Leicester, Jr. “Discourse and the Film Text: Four Readings of ‘Carmen.’” Cambridge Opera Journal 6/3 (1994), s. 266-282.
29. března projekce: Cecil B. DeMille: Carmen (1915) s Geraldine Farrar 30. března četba: Melina Esse. “The Silent Diva: Farrar’s Carmen.” In Technology and the Diva: Sopranos, Opera, and Media from Romanticism to the Digital Age. Ed. Karen Henson. Cambridge: Cambridge University Press 2016, 89-103.
5. dubna projekce: Lotte Reiniger: Carmen (1933) četba: Harriet Margolis. “Shadow and Substance: Reiniger’s Carmen Cuts Her Own Capers.” In Carmen: From Silent Film to MTV, edited by Chris Perriam and Ann Davies, Amsterdam and New York: Rodopi, s. 61-74. 6. dubna – děkanské volno
12. dubna projekce: Carlos Saura: Carmen (1983) 13. dubna četba: Leicester, “Discourse and the Film Text”, s. 253-259. José F. Colmeiro. “Rehispanicizing Carmen: Cultural Reappropriations in Spanish Cinema.” In Carmen: From Silent Film to MTV, edited by Chris Perriam and Ann Davies, Amsterdam and New York: Rodopi, s. 91-105.
19. dubna projekce: Peter Brook: La Tragédie de Carmen (1983) 20. dubna četba: Leicester, “Discourse and the Film Text”, s. 259-266. McClary, “Carmen on Film”
Odevzdat shrnutí 2 – Carmen ve filmu (750-1000 slov)
26. dubna projekce: Oscar Hammerstein a Otto Preminger: Carmen Jones (1954) 27. dubna četba: Nelly Furman. “Screen Politics: Otto Preminger’s Carmen Jones”, In Carmen: From Silent Film to MTV, edited by Chris Perriam and Ann Davies, Amsterdam and New York: Rodopi, s. 121-133.
3. května Martin Nedbal. “Carmen for the Czechs and Germans, 1880 to 1945.” In Carmen Abroad: Bizet’s Opera on the Global Stage, edited by Richard Langham Smith and Clair Rowden, New York: Cambridge University Press 2020, s. 215-230. 4. května prezentace témat závěrečných prací
10. května – rektorský den 11. května prezentace témat závěrečných prací
Závěrečná práce (7-10 stran, cca 2000-2500 slov) |