PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Vedení jazykového kroužku - AFR600012
Anglický název: Teaching in a Language Course
Zajišťuje: Ústav románských studií (21-URS)
Fakulta: Filozofická fakulta
Platnost: od 2019 do 2023
Semestr: oba
Body: 0
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky:
Rozsah, examinace: 0/0, Z [HT]
Počet míst: zimní:neurčen / neurčen (neurčen)
letní:neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Úroveň:  
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
předmět lze zapsat v ZS i LS
Garant: Mgr. Magdalena Kučerová, Ph.D.
Mgr. Míla Janišová
Anotace
Poslední úprava: Mgr. Iveta Pastyříková (08.08.2023)
Obsah je realizován formou pravidelné výuky francouzštiny na ZŠ, SŠ nebo VŠ. Může se jednat i o vedení volitelné aktivity na rozvoj francouzského jazyka (např. divadelní kroužek pěvecký kroužek apod.), popřípadě doučování či asistovanou výuky. Je tak zajištěna návaznost vyučovacích hodin, a tedy možnost hlubšího poznání žáků, vidění souvislostí v procesu učení se/vyučování a provázanosti všech činitelů vyučování. (Výhody oproti modelu blokových studentských pedagogických praxí). Student/ka bude připravovat a realizovat výuku francouzštiny ve spolupráci s pověřeným pracovníkem příslušné školy a konzultovat ji s oborovým didaktikem katedry na základě písemných příprav a pedagogického deníku.

V případě karantény nebo jiné mimořádné situace bude distanční výuka realizována dle domluvy a možností.
Cíl předmětu
Poslední úprava: Mgr. Magdalena Kučerová, Ph.D. (29.09.2020)

Cílem je zajištění návaznosti vyučovacích hodin v delším časovém rámci, a tedy možnost hlubšího poznání žáků, vidění souvislostí v procesu učení se/vyučování a provázanosti všech činitelů vyučování. (Výhody

oproti současnému modelu blokových studentských pedagogických praxí)

Literatura
Poslední úprava: Mgr. Iveta Pastyříková (08.08.2023)

Bertocchini, P., Constanzo, E. Manuel d´autoformation. À l´usage des professeurs de
langues. Paris, Hachette, 1989.
Courtillon, J. Élaborer un cours de FLE. Paris, Hachette, 2003.
Cuq, J.-P., Gruca, I. Cours de didactique du français langue étrangere et seconde.
Čapek, R. Moderní didaktika, lexikon výukových a hodnotících metod. Praha, Grada, 2015.

Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: Mgr. Magdalena Kučerová, Ph.D. (14.09.2020)

- absolvování praxe

- reflexe praxe na základě záznamů, deníku apod.

- zapojení didaktického portfolia 

Sylabus
Poslední úprava: Mgr. Magdalena Kučerová, Ph.D. (14.09.2020)

 26 hodin přímé či asistované  výuky francouzštiny na zvolené škole (zvolené po konzultaci s oborovým didaktikem)

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK