|
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Andrea Hudáková, Ph.D. (01.05.2016)
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Andrea Hudáková, Ph.D. (01.05.2016)
Cílem souvislé pedagogické praxe je umožnit studentům ověřit si v praxi a zde vědomě aplikovat dovednosti a znalosti, které si osvojili v rámci předmětu ACN300105 PVS/VS Didaktika českého jazyka pro neslyšící (obor Čeština v komunikaci neslyšících). |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Andrea Hudáková, Ph.D. (01.05.2016)
Vybraná doporučená literatura BLÁHOVÁ,K. Hry pro tvořivé vyučování. Praha: STROM, 1997. CANFIELD,J., SICCONE, F. Hry pro výchovu k odpovědnosti a sebedůvěře. Praha: Portál, 1998. CANFIELD, J., WELLS,H. C. Hry pro zlepšení motivace a sebepojetí žáků. Praha: Portál, 1995. CANGELOSI, J. S. Strategie řízení třídy. Praha: Portál, 1994. ČECHOVÁ, B. H. Nápady pro rozvoj a hodnocení klíčových kompetencí žáků. Praha: Portál, 2009. KASÍKOVÁ, H. Kooperativní učení, kooperativní škola. Praha: Portál, 1997. ČECHOVÁ, M., STYBLÍK, V. Čeština a její vyučování. Praha: SPN, 1998. ČERVINKOVÁ, I. Některé možnosti úprav textů pro neslyšící čtenáře. Čeština doma a ve světě, 2002, roč. 10, č. 2-3, s. 187-190. ČERVINKOVÁ, I. Předjetí hluchoty v úpravách českého učebního textu. Diplomová práce. Praha: FF Univerzita Karlova v Praze, 2001. Čeština ve výuce neslyšících - elektronický sborník (Soubor článků sebraných k příležitosti ukončení lektorského kurzu pro pedagogy.) Praha: Jazykové centrum Ulita, 2011. CHODĚRA, R. Didaktika cizích jazyků. Praha: Academia, 2006. FUKOVÁ, V. Výuka českého jazyka v 1.-3. ročníku základních škol pro sluchově postižené - popis současného stavu a možnosti inovace. Diplomová práce. Praha: FF Univerzita Karlova v Praze, 2013. HARMER, J. How to teach English. England: Addison Wesley Longman Limited, 1998. ISBN 0582-29796-6. HAUSENBLAS, O. Vrátíme smysl hodinám češtiny? Praha: PedF UK, 1997. ISBN 80-86039-39-0. HENDRICH, J. Didaktika cizích jazyků. Praha: SPN, 1988. ISBN 14-279-88. HRDLIČKA, M. Cizí jazyk čeština. Praha: ISV, 2002. HRDLIČKA, M. Kapitoly o češtině jako cizím jazyku. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2010. HUDÁKOVÁ, A. Čeština ve vzdělávání žáků s vadou sluchu. Disertační práce. Praha: FF Univerzita Karlova v Praze, 2009. KORSUNSKAJA, B. D. Metodika vyučování řeči neslyšících dětí. Praha: SPN, 1978. MAKOVSKÁ, L. Rozumí neslyšící žáci učebním textům? Diplomová práce. Praha: FF Univerzita Karlova v Praze, 2013. MEŠKOVÁ, M. Motivace žáků efektivní komunikací. Praha: Portál, 2012. PISA2012. Program pro mezinárodní hodnocení žáků [online]. [cit. 2013-12-03]. Dostupné z WWW: <http://www.pisa2012.cz>. [a starší ročníky] POLÁKOVÁ, M. Čtení s porozuměním a čeští neslyšící. Speciální pedagogika, 2001, roč. 11, č. 4, s. 207-219. POLÁKOVÁ, M. Specifické strategie využívané neslyšícími respondenty v testech čtenářských dovedností. Čeština doma a ve světě, 2002, roč. 10, č. 2-3, s. 168-173. POLÁKOVÁ, M. Čtení s porozuměním? (Čeští neslyšící a české texty). Diplomová práce. Praha: FF Univerzita Karlova v Praze, 2000. PORTMANNOVÁ, R. Jak zacházet s agresivitou. Praha: Portál, 1996. RUCKEROVÁ, VOGLEROVÁ, U. Učení bez stresu. Praha: Portál, 1994. SCRIVENER, J. Learning Teaching. Oxford: Macmillan Publishers Limited, 2005. ŠEBESTA, K. Od jazyka ke komunikaci. Didaktika českého jazyka a komunikační výchova. Praha: Karolinum, 1999. SOURALOVÁ, E. Čtení neslyšících. Olomouc: Vydavatelství Univerzity Palackého, 2002. SOVÁK, M. a kol. Logopedie: Metodika a didaktika. Praha: SPN, 1987. UR, P. A Course in Language Teaching. Cambridge: Cambridge University Press, 1996. VALE, D., FEUNTEUN, A. Teaching Children English. Cambridge: Cambridge University Press, 1995. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Andrea Hudáková, Ph.D. (01.05.2016)
Absolvování strukturované komunikační praxe dle požadavků rozepsaných v sylabu. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Andrea Hudáková, Ph.D. (01.05.2016)
Cílem souvislé pedagogické praxe je umožnit studentům ověřit si v praxi a zde vědomě aplikovat dovednosti a znalosti, které si osvojili v rámci předmětu ACN300105 PVS/VS Didaktika českého jazyka pro neslyšící (obor Čeština v komunikaci neslyšících). Praxe je zaměřena především na získávání a rozvíjení souboru znalostí a dovedností, které jsou potřebné k přípravě a vlastnímu vedení vyučovacích hodin.
Studenti se mají zároveň seznámit: - s dokumentací pro výuku (rámcové vzdělávací programy, školní vzdělávací programy, učební plány, učební osnovy, časově tematické, činnost předmětových komisí apod.), - s povinnostmi třídního učitele a s příslušnou dokumentací (třídní kniha, třídní výkaz, vedení třídnické hodiny), - se specifiky daného typu školy a celým chodem konkrétní školy (řízení školy, řešení výchovných otázek, mimovyučovací aktivity, zájmová činnost žáků apod.).
Z praxe si student vede souhrnný přehled o praxi (po ukončení praxe jej potvrzuje fakultní učitel) a pedagogický deník. Tyto dokumenty - spolu s hodnocením praxe vyhotoveným a podepsaným fakultním učitelem - následně slouží jako podklad pro reflexi praxe, již student provádí při osobní konzultaci s vyučujícím předmětu Pedagogická. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Andrea Hudáková, Ph.D. (01.05.2016)
Na předmět se mohou hlásit pouze studenti, kteří absolvovali předmět ACN300105 PVS/VS Didaktika českého jazyka pro neslyšící (obor Čeština v komunikaci neslyšících) nebo předmět obdobný (dle posuzení vyučujícího předmětu Praxe pedagogická), popř. studenti, kteří předmět ACN300105 PVS/VS Didaktika českého jazyka pro neslyšící (obor Čeština v komunikaci neslyšících) nebo předmět obdobný (dle posuzení vyučujícího předmětu Praxe pedagogická) absolvují souběžně s předmětem Praxe pedagogická. |