PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Writing in ELT - AAA500169
Anglický název: Writing in ELT
Zajišťuje: Ústav anglického jazyka a didaktiky (21-UAJD)
Fakulta: Filozofická fakulta
Platnost: od 2021
Semestr: zimní
Body: 0
E-Kredity: 5
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/2, Z [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: angličtina
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Úroveň:  
Další informace: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=7524
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
Garant: PhDr. Tomáš Gráf, Ph.D.
Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: PhDr. Tomáš Gráf, Ph.D. (28.10.2019)
Cílem kurzu je seznámit budoucí učitele angličtiny se základními prvky vyučování psaní a teorie kompozice a připravit je na výuku psaní ve středoškolské výuce angličtiny. Studenti získají schopnost analyzovat písemný projev studentů angličtiny, ovládnou klíčové teorie soustředící se na výuku psaní a naučí se je aplikovat na výuku a plánování vyučovacích aktivit. Kurz spojuje výsledky soudobého výzkumu s praktickými strategiemi a vybavuje budoucí učitele nástroji pro efektivní výuku této řečové dovednosti. Kurz vychází ze zhodnocení obtíží a překážek při výuce psaní, zaměří se na popis klíčových charakteristik písemného projevu z pohledu žáka a potřeb žánrově orientované výuky. Studenti se dále naučí podávat zpětnou vazbu a efektivně začleňovat psaní do pravidelné výuky. Kurz je určen budoucím angličtinářům i všem, kdo se zajímají o výzkum psaní a teorie kompozice.
Podmínky zakončení předmětu -
Poslední úprava: PhDr. Tomáš Gráf, Ph.D. (28.10.2019)

Všechny požadavky pro zápočet je nutné splnit do konce zkouškového období akademického roku, ve kterém si student předmět zapsal.

Literatura -
Poslední úprava: Bc. et Bc. Andrea Mudrová (24.10.2019)

Byrnes, H., & Manchón, R. M. (2014). Task-based language learning – insights from and for L2 writing. Amsterdam: John Benjamins Publishing Company.

Casanave, C.P. (2004). Controversies in Second Language Writing: Dilemmas and decisions in research and instruction. USA: The University of Michigan Press.

Ferris, D.R. (2003). Response to student writing : implications for second language students. Mahwah, NJ, USA: Lawrence Erlbaum Associates Publishers.

Ferris, D. R., & Hedgcock, J. S. (2014). Teaching L2 composition: Purpose, process, and practice (3rd ed.). Abingdon, England: Routledge.

Hyland, K. (2003). Second Language Writing. Cambridge, England: Cambridge University Press.

Manchón, R. (2009). Writing in foreign language contexts: Learning, teaching, and research. Bristol, England: Multilingual Matters.

Smith, F. (1982). Writing and the writer. London, England: Heinemann Educational.

Swales, J. M. (1990). Genre analysis: English in academic and research settings. Cambridge, England: Cambridge University Press.

Požadavky ke zkoušce -
Poslední úprava: PhDr. Tomáš Gráf, Ph.D. (28.10.2019)

Zápočet bude udělen za:

– pravidelnou účast (max. 2 neomluvené absence)

– aktivní účast

– plnění zadaných úkolů

– závěrečný úkol/test

Sylabus - angličtina
Poslední úprava: PhDr. Tomáš Gráf, Ph.D. (03.09.2019)

 

Week

Theme

Topics

 Introduction

1

Experiences and differences in writing

●       Why writing?

●       L1 writing

●       L1 writing instruction

●       Differences in English (L2) writing

●       L2 writing instruction

●       Challenges in EFL writing

Elements of English writing

2

Analysis of structure

●       Structure of English writing

●       Paragraphing

●       Argumentation

3

Writing for an audience

●       Reader-orientation

●       Linguistic elements

Theories of composition

4

The writing process (Part one)

●       Origins

●       Advantages for English writing

●       Brainstorming

5

The writing process (Part two)

●       Outlining

●       Planning structure

●       Planning language

6

The writing process (Part three)

●       Drafting

●       The revision cycle

●       Timing

7

Genre and genre-based approaches

●       Models and awareness

●       Scaffolding

●       Role of the teacher

8

Applications of genre-pedagogy

●       Maturita and Cambridge genres

●       EAP writing

Feedback on Writing

9

Structural feedback

●       Core areas of focus

●       Micro-structure

●       Macro-structure

10

Language-related feedback

●       Core areas of focus

●       Grammar

●       Syntax

●       Vocabulary and word choice

Practical applications

11

Role of writing

●       Learning to write vs. writing to learn

●       Individual differences

●       Task-based language teaching

12

Assigning writing

●       Assigning writing tasks

●       Managing written assignments

●       Setting expectations

●       Differences in age/skill levels

13

Evaluating writing

●       Positive and negative feedback

●       Balancing priorities

●       Giving marks

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK