|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Jana Krátká, Ph.D. (14.10.2022)
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Jana Poche Kargerová, Ph.D. (14.09.2022)
Předmět je prvním z řady praxí, které student během studia oboru absolvuje. Plní tedy zásadní motivační funkci. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Jana Poche Kargerová, Ph.D. (14.09.2022)
Studenti se v průběhu semestru připravují na výuku po stránce teoretické (studium textů doporučení literatury) a po stránce praktické (příprava na úkoly realizované pod vedením fakultního učitele v rámci týdenní praxe, zpracování úkolů zadaných vyučujícím kurzu, např. rozhovor s fakultní učitelkou, dětmi, příprava a zpracování pozorování z praxe, příprava mikrovýstupů s žáky atd.). |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Jana Poche Kargerová, Ph.D. (14.09.2022)
Povinná literatura: FISHER, R. Učíme děti myslet a učit se. Praha: Portál, 2011. ISBN: 978-80-262-0043-7. G. D. FENSTERMACHER, G. D. J. F. SOLTIS J. F. Vyučovací styly učitelů. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-471-7. SPILKOVÁ, V., TOMKOVÁ, A., MAZÁČOVÁ N., KARGEROVÁ, J. a kol.: Klinická škola a její role ve vzdělávání učitelů. Praha. Retida, 2015, 197 stran, 978-80-7290-832-5. Doporučená literatura: KREJČOVÁ, V., KARGEROVÁ, J. Vzdělávací program Začít spolu. Metodický průvodce pro I. stupeň základní školy. Praha: Portál, 2003, 228 stran. ISBN 80-7178-695-0. PÍŠOVÁ, M. (Ed.). Portfolio v profesní přípravě učitele. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2007. ISBN 978-80-7395-024-8. SPILKOVÁ, V., TOMKOVÁ, A. a kol. Kvalita učitele a profesní standard. Praha: Pedagogická fakulta UK v Praze, 2010. ISBN 978-80-7290-496-9. TOMKOVÁ, A. Program Čtením a psaním ke kritickému myšlení v primární škole. Praha: PedF UK, 2007. ISBN 978-80-7290-315-3. TOMKOVÁ, A., SPILKOVÁ, V., PÍŠOVÁ, M.. MAZÁČOVÁ, N., KRČMÁŘOVÁ, T., KOSTKOVÁ, K., KARGEROVÁ, J. Rámec profesních kvalit učitele. Hodnoticí a sebehodnotící arch. Praha: Národní ústav pro vzdělávání, 2012. ISBN: 978-80-87063-64-4. Dostupné z: http://www.nuv.cz/file/54/ |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Jana Poche Kargerová, Ph.D. (14.09.2022)
Náslechy a skupinová reflexe Diskuze s vyučujícími a vedením školy |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Jana Poche Kargerová, Ph.D. (14.10.2023)
V rámci Úvodního pedagogického kurzu se student seznámí s konkrétní školou jako organizací, získá základní představu o fungování školy, struktuře školního dne a vyučovací hodiny. Přemýšlí o pozorované realitě a porovnává ji s vlastní dosavadní zkušeností. Hledá funkční formu záznamu pozorování a formuluje otázky, které z pozorování vyplývají. Zvědomuje vlastní motivaci pro studium zvoleného oboru. Zakládá vlastní reflektivní dokumentaci praxe (resp. studentské portfolio) a porozumí jeho smyslu. Organizačně je kurz realizován formou hospitací studentů pod vedením vyučujícího z pedagogické fakulty v základní škole. Studenti v menších skupinách hospitují ve třídách 1. stupně, diskutují s třídními učiteli a vedením školy. Účastní se reflektivních seminářů. Plní dílčí úkoly stanovené vedoucím praxe. V případě zájmu je studentům v závěru praxe umožněno realizovat samostatné řízení vybrané aktivity popř. části vyučovací hodiny na základě předem konzultované přípravy. Před začátkem praxí - Součástí předmětu je kurz v Moodle Bezpečnostní proškolení před praxemi,https://dl2.cuni.cz/course/view.php?id=3351 , heslo:BezpecnaPraxeU. Kurz je nezbytné absolvovat před nástupem na praxi a obdržený certifikát vložit do Moodle k Úvodnímu pedagogickému kurzu https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=15177 |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Jana Poche Kargerová, Ph.D. (14.09.2022)
1. 100% docházka 2. Esej Já budoucí učitel 3. Další dílčí úkoly dle pokynů konkrétního vedoucího praxe |