|
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Tereza Krčmářová, Ph.D. (23.09.2020)
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Tereza Krčmářová, Ph.D. (11.09.2022)
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Tereza Krčmářová, Ph.D. (02.10.2023)
Studijní zátěž: 1) přímá výuka- 24hodin 2) příprava na semináře a zpracování vlastních reflexí - 12 hodin 3) samostudium literatury a dalších zdrojů- 14 hodin |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Tereza Krčmářová, Ph.D. (11.09.2022)
Povinná literatura: BAHBOUH, Radvan a Jaroslava BIČOVSKÁ. Pohádka o ztracené krajině: psychologie sebekoučování. VI. vydání. Praha: Qed Group a.s, 2018, 115 stran : ilustrace (převážně barevné) ; 23 cm. ISBN 978-80-88099-19-2. NOVÁČKOVÁ, Jana a Dobromila NEVOLOVÁ. Respektovat a být respektován: cesta k sebeúctě a zodpovědnosti. Přepracované vydání. Praha: PeopleComm, 2020, 367 stran : ilustrace ; 24 cm. ISBN 978-80-87917-50-3. KNOBLAUCH, J. Cíle v pracovním i v osobním životě. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0346-9.
KUNEŠ, David. Sebepoznání. Praha: Portál, 2009, 151 stran : ilustrace ; 20 cm. ISBN 978-80-7367-541-7. MIKOVÁ, Š.,STANG, J. Typologie osobnosti u dětí. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-587-5.
Doporučená literatura: GORDON, T. Škola bez poražených. Praha: Malvern, 2015. ISBN 978-80-7530-006-5. HÁJEK, K. Práce s emocemi pro pomáhající profese. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-262-0221-9. BÁRTOVÁ, Z. Jak zvládnout stres za katedrou. Praha: Computer Media, 2011. ISBN 978-80-7402-110-7. ALDORTOVÁ, N. Vychováváme děti a rosteme s nimi. Praha: Práh, 2010. ISBN: 978-80-72522-87-3- ROSENBERG, Marshall B. a Hana ANTONÍNOVÁ. Nenásilná komunikace v praxi. Praha: Portál, 2020, 262 stran ; 20 cm. ISBN 978-80-262-1651-3. SMETÁČKOVÁ, Irena, Stanislav ŠTECH, Ida VIKTOROVÁ, Veronika MARTANOVÁ, Anna PÁCHOVÁ a Veronika FRANCOVÁ. Učitelské vyhoření: proč vzniká a jak se proti němu bránit. Praha: Portál, 2020, 244 stran : ilustrace. ISBN 978-80-262-1668-1. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Tereza Krčmářová, Ph.D. (04.09.2019)
metody psychosociálního výcviku, zážitkové pedagogiky, dramatické výchovy, RWCT, analýzy situací, videotréninku, psychoterapie, managementu v oblasti soft skills |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Tereza Krčmářová, Ph.D. (10.09.2021)
1. Poznávání lidí - vzájemné poznávání se ve skupině; rozvoj pozornosti vůči odlišnostem a hledání výhod v odlišnostech; chyby při poznávání lidí, předsudky. 2. Schopnosti poznávání a zapamatování- smyslového vnímání, pozornosti a soustředění; dovednosti pro učení a studium. 3. Sebepoznání a sebepojetí - já jako zdroj informací o sobě; druzí jako zdroj informací o mně; moje tělo, moje psychika (temperament, postoje, hodnoty); vyrovnané sebepojetí. 4. Sebeorganizace - organizace a plánování vlastního času, stanovování osobních cílů. 5. Psychohygiena – pozitivní myšlení, stres, mindfulness, sociální dovednosti pro předcházení stresům v mezilidských vztazích; relaxace, hledání pomoci při potížích. 6. Kreativita - rozvoj základních rysů kreativity (pružnosti nápadů, originality, schopnosti vidět věci jinak), tvořivost v mezilidských vztazích. 7. Mezilidské vztahy - péče o dobré vztahy; empatie a pohled na svět očima druhého, vztahy ve skupině- skupinová dynamika, pravidla. 8. Komunikace – překážky v komunikaci, dovednosti respektující a asertivní komunikace, neverbální komunikace, komunikace v obtížných situacích- obrana proti agresi a manipulaci, řešení konfliktů a vyjednávání. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Tereza Krčmářová, Ph.D. (11.09.2022)
1) aktivní účast na výuce s tolerancí jedné absence 2) plnění drobných úkolů v termínu v rámci přípravy na seminář a vedení portfolia. 3) dodržování společně dohodnutých pravidel skupiny |