Poslední úprava: doc. PhDr. Jana Stará, Ph.D. (09.07.2021)
Kurz si zapisují studenti, kteří si zvolili prohlubující modul Primární pedagogika I.-VI. Studenti v rámci tohoto modulu studují v zimním semestru tři předměty, tj.Primární pedagogika I., II., III.Zapisují se pouze do předmětu Primární pedagogika I- Předškolní pedagogika. Do dalších předmětů je dodatečně zapíší vyučující.
Poslední úprava: SKALOVA/PEDF.CUNI.CZ (15.07.2013)
The main point of the course is to explain content and aims of an absolvent´s portfolio for improvement
competence for teaching. The second - to reach the competence of creation and defence of his or hes own
portfolio.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: doc. PhDr. ThDr. Noemi Bravená, Th.D., Ph.D. (14.09.2021)
Cílem kurzu je vzhled do tématu rozvoje morální kompetence u předškolních a mladších školních dětí. Budou představeny činitele, které sehrávají klíčovou roli při utváření hodnotového systému dítěte a didaktické možnosti napomáhající rozvoji morální kompetence.
Poslední úprava: doc. PhDr. ThDr. Noemi Bravená, Th.D., Ph.D. (14.09.2021)
The aim of the course is to introduce the topic of the development of moral competence of preschool and younger school children. There will be discussed key factors which play the significat role in the proces of shaping the child's value system as well as didactic opportunities which help to develope a moral competence of children.
Deskriptory
Poslední úprava: doc. PhDr. ThDr. Noemi Bravená, Th.D., Ph.D. (14.09.2021)
V případě přechodu na distanční výuku bude výuka realizována formou úkolů v Moodle a/nebo v rámci online semináři v rozvrhovaných časech na platformě Zoom nebo MS Teams – link bude zaslán.
Literatura -
Poslední úprava: doc. PhDr. ThDr. Noemi Bravená, Th.D., Ph.D. (14.09.2021)
BRAVENÁ, Noemi. „Nezabývej se jen sám sebou…“ Přesah a jeho význam pro socializaci a formování dítěte jako osobnosti.Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2016. 178 s. ISBN 978-80-7290-773-1.
HEIDBRINK, Horst. Psychologie morálního vývoje. Praha: Portál, 1997. 175 s. ISBN 80-7178-154-1.
KOMÁRIK, Emil, A. MAĎAROVÁ a D. MALÁ. Charakter - príspevok k rozvoju morálnej gramotnosti. Nitra: Univerzita Konštantína Filozofa, 2014.
VACEK, Pavel. Rozvoj morálního vědomí žáků: metodické náměty k realizaci průřezových témat. Praha: Portál, 2008, 126 s. ISBN 978-80-7367-386-4.
VACEK, Pavel. Morální vývoj v psychologických a pedagogických souvislostech. Hradec Králové: Gaudeamus, 2000, 121 s. ISBN 80-7041-148-1.
Poslední úprava: doc. PhDr. ThDr. Noemi Bravená, Th.D., Ph.D. (14.09.2021)
BRAVENÁ, Noemi. „Nezabývej se jen sám sebou…“ Přesah a jeho význam pro socializaci a formování dítěte jako osobnosti.Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2016. 178 s. ISBN 978-80-7290-773-1.
HEIDBRINK, Horst. Psychologie morálního vývoje. Praha: Portál, 1997. 175 s. ISBN 80-7178-154-1.
KOMÁRIK, Emil, A. MAĎAROVÁ a D. MALÁ. Charakter - príspevok k rozvoju morálnej gramotnosti. Nitra: Univerzita Konštantína Filozofa, 2014.
VACEK, Pavel. Rozvoj morálního vědomí žáků: metodické náměty k realizaci průřezových témat. Praha: Portál, 2008, 126 s. ISBN 978-80-7367-386-4.
VACEK, Pavel. Morální vývoj v psychologických a pedagogických souvislostech. Hradec Králové: Gaudeamus, 2000, 121 s. ISBN 80-7041-148-1.