|
|
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Jana Stará, Ph.D. (20.01.2024)
|
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Jana Stará, Ph.D. (20.01.2024)
Cílem předmětu je motivovat studenty využívat ve výuce i mimo ni (třídnické hodiny) dokumentární film a vybavit je kompetencemi jej využívat. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Jana Krátká, Ph.D. (16.01.2022)
Studijní zátěž: přímá výuka: 24 hodin sledování filmů a jejich reflexe: 51 hodin samostudium: 50 hodin |
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Jana Stará, Ph.D. (20.01.2024)
Vyčichlová, V., a kol. Dokumentární film ve výuce. VŠ skripta. Člověk v tísni o.p.s. (Jeden svět na školách), 2015. https://www.jsns.cz/nove/pdf/dokumentarni_film_ve_vyuce_web_final.pdf Kaucká Günterová, T. a kol. Krok za krokem třídnickou hodinou s JSNS.CZ. Soubor metodických materiálů a tipů. Člověk v tísni o.p.s., 2023 https://www.jsns.cz/nove/projekty/vzdelavani-vyucujicich/tridnicke-hodiny/krok_za_krokem_tridnickahodina_2023.pdf Urbanová, V., a kol. Jak na reflexi emocí po filmové projekci. Soubor metodických materiálů do výuky. Člověk v tísni o.p.s., 2023 https://www.jsns.cz/nove/pdf/jak_na_reflexi_emoci.pdf
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Klára Martinovská, Ph.D. (08.02.2018)
Kritické sledování dokumentárních filmů analýza dokumentárních filmů didaktické náměty pro práci s filmem tvorba scénáře vyučovací hodiny prezentace |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Jana Krátká, Ph.D. (16.01.2022)
|
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Jana Stará, Ph.D. (20.01.2024)
1. Jaká témata učitelé nejčastěji řeší se třídou 2. Přednosti a úskalí využívání dokumentárního filmu v třídnické hodině 3. Základní principy práce s dokumentárními filmy v třídnické hodině 4. Projekce vybraných dokumentárních filmů a spotů 5. Seznámení s metodikou reflexe emocí po filmové projekci 6. Praktické tipy pro práci s portálem JSNS.cz 7. Skupinová práce na přípravě lekcí |
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Jana Stará, Ph.D. (08.02.2021)
Nejsou stanoveny vstupní požadavky ke kurzu. |
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Jana Stará, Ph.D. (20.01.2024)
1. Aktivní účast na seminářích a příprava na ně. 2. Skupinová práce – příprava modelové vyučovací hodiny. Účast na prvním prezenčním setkání je nutná. V případě absence na druhém setkání lze splnit v náhradním termínu dle dohody s lektorem. Online setkání je určeno pro případné individuální konzultace. |