PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Environmentální výchova jako projekt - MZ340P533
Anglický název: Environmental Education in Project
Zajišťuje: Katedra sociální geografie a regionálního rozvoje (31-340)
Fakulta: Přírodovědecká fakulta
Platnost: od 2014
Semestr: letní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:1/1, Zk [HT]
Počet míst: neomezen
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: zrušen
Jazyk výuky: čeština
Poznámka: povolen pro zápis po webu
Garant: doc. RNDr. Hana Kühnlová, CSc.
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   
Anotace -
Poslední úprava: RNDr. Helena Janů (23.09.2009)
Smyslem volitelné přednášky je prohloubit vědomosti budoucích učitelů o vývoji, stavu a hlavních problémech životního prostředí v regionu kde žijí, a to v nejširších souvislostech založených na znalosti historie vztahu člověka k prostředí, na ekologické etice a na osobních dovednostech nejen vyhledávat a zpracovávat informace, ale také navrhovat řešení otevřených otázek, existujících i perspektivních problémů v regionu, to vše usměrněno na potřeby geografického vzdělávání a environmentální výchovy občanů v blízké budoucnosti.
Literatura
Poslední úprava: RNDr. Helena Janů (23.09.2009)

MOLDAN, B. a kol. (1990): Životní prostředí České republiky. Academia, Praha.

MÍCHAL, I. (1994): Ekologická stabilita. Veronica, Brno.

LIPSKÝ, Z. (1997): Krajinná ekologie. Skriptum, Karolinum, Praha.

KUBEŠ, J., PERLÍN, R. (1998): Územní plánování pro geografy. Skriptum, Karolinum, Praha.

KŰHNLOVÁ, H. (1999): Kapitoly z didaktiky geografie. Skriptum, Karolinum, Praha.

Periodika, např. Ochrana přírody, Urbanismus a územní rozvoj, Geografické rozhledy, atd.

Regionální publikace a kartografické podklady.

Územně plánovací dokumenty.

Sylabus
Poslední úprava: RNDr. Helena Janů (23.09.2009)

1.Smysl studia, hlavní cíle, pojetí projektu, etapy studia. Vymezení studijních regionů.

2.Orientace v základní a regionální literatuře, statistické a kartografické podklady.

3.Metody hodnocení životního prostředí v mikroregionu.

4.Rozvoj regionu a plánované změny v životním prostředí.

5.Životní prostředí v geografickém vzdělávání ? minulost, stav a nové přístupy.

6.Nové metody a formy výchovy a vzdělávání pro blízkou budoucnost.

7.Školní geografický projekt zaměřený na environmentální výchovu, ekologická etika.

8.Environmentální dějiny, příroda a kultura - paměť krajiny, genius loci.

9.Metody hodnocení krajiny, hodnocení krajinného rázu.

10.Životní styl, kvalita života, globální myšlení a lokální jednání.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK