PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Sociálněpsychologický výcvik - MD360S08
Anglický název: Seminar in Social Psychology Skills
Zajišťuje: Katedra demografie a geodemografie (31-360)
Fakulta: Přírodovědecká fakulta
Platnost: od 2014
Semestr: letní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/2, Z [HT]
Počet míst: 20
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: zrušen
Jazyk výuky: čeština
Úroveň: specializační
Vysvětlení: Pozor!!! V akademickém roce 2013/2014 nový vyučující Mgr. Lenka Tichotová
Poznámka: povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: Mgr. Veronika Baláková, Ph.D.
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   
Anotace -
Poslední úprava: Mgr. Veronika Baláková, Ph.D. (01.02.2010)
Forma skupinového výcviku, důležitý je zážitek z osvojování základních percepčních a komunikativních dovedností, zmapování základních dovedností potřebných pro práci s lidmi a sebereflexe studentů.
Literatura
Poslední úprava: Mgr. Veronika Baláková, Ph.D. (01.02.2010)

Literatura:

1. Výrost, J., Slaměník I.: Sociální psychologie - Sociálna psychlógia. Praha: ISV, 1997.

2. Komárková, R., Slaměník, I., Výrost, J.: Aplikovaná sociální psychologie III. Sociálně psychologický výcvik. Praha: Grada, 2001.

3. Hewstone, M., Stroebe, W.: Sociální psychologie. Praha: Portál, 2006.

Seznam literatury bude upřesňován v průběhu kurzu.

Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: Mgr. Veronika Baláková, Ph.D. (15.04.2012)

Docházka min 70%, aktivní účast na hodinách, esej na vybrané téma v rozsahu 2-5 stran, aktivní účast při modelových situacích a video-rozborech.

Sylabus
Poslední úprava: Mgr. Veronika Baláková, Ph.D. (01.02.2010)

Každý seminář se skládá ze dvou částí: v prvé praktické části se studenti seznámí s tématem prostřednictvím sebezkušenosti; ve druhé části semináře bude podán stručný teoretický výklad k tématu. Seminář by měl studentům dát možnost poznat, jak fungují v různých sociálních situacích, důležitý je zážitek, měl by poskytnout zpětnou vazbu pro další možnou práci na sobě a dostat teoretický rámec našeho počínání.

1. Úvod do předmětu, souvislosti s profesním profilem studenta

2. Sociální percepce, sebeprezentace, poznávání druhých lidí

3. Sociální komunikace, jak si lidé rozumějí, jednocestná komunikace, komunikační omyly a chyby

4. Neverbální komunikace, neverbální projevy jedinců, emoce

5. Postoje, úhel pohledu, porozumění interpersonální situaci

6. Kooperace ve skupině, skupinové řešení problému

7. Konflikty, jejich průběh a zvládání

8. Tvorba modelových situací na základě profesního profilu studenta

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK