|
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Radka Dvořáková, Ph.D. (18.09.2015)
Předmět je určen posluchačům navazujícího magisterského studia učitelství biologie pro SŠ. Předmět ale doporučujeme i studentům mimořádného studia pedagogické způsobilosti - biologie. Obsah přednáškového cyklu je variabilní - jednotlivé přednášky se zabývají aktuálními tématy a novinkami v biologii a výuce biologie na středních školách a program přednášek je tedy každý rok znovu aktualizován. Na tyto přednášky jsou zároveň zváni všichni učitelé ZŠ, SŠ a VOŠ, kteří by si chtěli zopakovat některá biologická témata a hlavně se dozvědět něco nového, zajímavého, či aktuálního z biologie. |
|
||
Poslední úprava: RNDr. Alena Drda Morávková, MBA, Ph.D. (26.05.2010)
Cílem předmětu je srovnat a utřídit poznatky, které studenti získali během studia a navázat na ně dalšími aktuálními informacemi z různých biologických oborů, které mohou absolventi bezprostředně využít ve své učitelské praxi. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Radka Dvořáková, Ph.D. (18.09.2015)
Aktuální články ve vědeckých a naučných časopisech z oboru. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Radka Dvořáková, Ph.D. (10.10.2014)
1. Docházka na přednášky - povolena jedna neúčast za semestr 2. Kritická práce s textem: Zvolte si libovolný novinový nebo internetový článek, určený široké veřejnosti, popularizující nějaký nový vědecký poznatek z biologie (Nevybírejte si článek z webu PřF UK, jiných VŠ pracovišť, Vesmíru atp. - to by poněkud ztrácelo smysl. Doporučujeme např. vědecké/popularizační texty z novin a podobných plátků). K článku dohledejte původní odborný článek z impaktovaného časopisu (zpravidla je třeba jít přes několik médií). Stručně shrňte (max. na A4), k jakému významového posunu ve sdělení původního a odvozeného článu došlo (doporučujeme se zaměřit na hlavní, klíčové sdělení obou článků a dále např. na porovnání názvů článků atp.). Práci (tj. původní i odvozený článek v plném znění, případně další mezi-články + Vaše kritické zhodnocení na A4) odevzdejete elektronicky NEJPOZDĚJI TÝDEN PŘED vypsaným termínem zápočtu. nebo: 1. Docházka na přednášky - povoleny dvě neúčasti za semestr 2. Kritická práce s textem: Zvolte si libovolný novinový nebo internetový článek, určený široké veřejnosti, popularizující nějaký nový vědecký poznatek z biologie (Nevybírejte si článek z webu PřF UK, jiných VŠ pracovišť, Vesmíru atp. - to by poněkud ztrácelo smysl. Doporučujeme např. vědecké/popularizační texty z novin a podobných plátků). K článku dohledejte původní odborný článek z impaktovaného časopisu (zpravidla je třeba jít přes několik médií). Stručně shrňte (max. na A4), k jakému významového posunu ve sdělení původního a odvozeného článu došlo (doporučujeme se zaměřit na hlavní, klíčové sdělení obou článků a dále např. na porovnání názvů článků atp.). Práci (tj. původní i odvozený článek v plném znění, případně další mezi-články + Vaše kritické zhodnocení na A4) odevzdejete elektronicky NEJPOZDĚJI TÝDEN PŘED vypsaným termínem zápočtu. 3. Popularizační článek: Zvolte si aktuální článek z impaktované časopisu s biologickou tematiku (max. rok 2013 - ne starší!). Na jeho základě sepište stručný popularizační článek, určený SŠ studentům, v němž výstižně, zajímavě, ale přitom pokud možno nezkresleně přiblížíte význam publikovaného objevu. Práci (tj. původní článek v plném znění + Váš text na A4) odevzdejete elektronicky NEJPOZDĚJI TÝDEN PŘED vypsaným termínem zápočtu.
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Poslední úprava: Mgr. Radka Dvořáková, Ph.D. (25.09.2015)
|