PředmětyPředměty(verze: 978)
Předmět, akademický rok 2025/2026
   Přihlásit přes CAS
Ruština III. Kurz pro pokročilé - ASZRJ0012
Anglický název: Russian Language. Course III
Zajišťuje: Jazykové centrum - ruština (21-JCR)
Fakulta: Filozofická fakulta
Platnost: od 2019
Semestr: zimní
Body: 2
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/4, Z [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (40)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: ruština
Způsob výuky: prezenční
Úroveň: základní
Garant: PhDr. Jana Vinceová
Mgr. Ladislava Dolanová, Ph.D.
Korekvizity : {Ruský jazyk}
Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Kurz pro pokročilé
Kurz je určen studentům s dobrou znalostí ruštiny (lekce 15-21 učebnice Nekolová, V.: Ruština nejen pro samouky, Leda
2002).
Program: lekce 22-30 uvedené učebnice.
Poslední úprava: Kašparová Eva, PhDr. (07.06.2007)
Literatura

Používaná učebnice: Nekolová, V.: Ruština nejen pro samouky, Leda 2002.

Poslední úprava: Kašparová Eva, PhDr. (07.06.2007)
Sylabus

Program: lekce 22-30 uvedené učebnice.

Morfologie: podstatná jména (zvláštnosti skloňování podstatných jmen,přechylování), přídavná jména (tvary 2. a 3. stupně), slovesa (obtížná slovesa pohybu, nepravidelná slovesa) přídavná jména slovesná,podmiňovací způsob, slovesný vid, trpný rod, přechodníky, číslovky (skloňování číslovek, počítaný předmět po číslovkách, ofic. a neofic. udávání času), zájmena (osobní, tázací, vztažná), zájmena a příslovce (záporná, neurčitá), předložky a předložkové vazby, zkratky, čtení zkratkových slov.

Syntax: vyjádření českého "rád bych", česká vazba "byl" + infinitiv, vyjádření přímé a nepřímé otázky,podmínkové věty, vyjádření českého slovesa "být"ve významu existovat, sponová slovesa,přechodníkové vazby. Charakteristika pomocí přívlastkové věty a přídavných jmen slovesných. Vyjádření neurčitosti neurčitými zájmeny a příslovci. Vyjadřování původce a činitele děje.Používání konstrukcí se všeobecným a neurčitým podmětem.

Čtení s porozuměním: Rozšiřování slovní zásoby, četba obtížnějších textů. Odborná slovní zásoba. Zvláštnosti odborného stylu. Ustálená spojení a frazeologické jednotky ,překlad a analýza odborných textů. Práce s ruským Internetem (používání slovníků na ruském Internetu při četbě odborných textů www.spravka.gramota.ru ). Řešení nácvikových úloh. Modelové testy ke zkoušce.

Poslech s porozuměním: Poslechové texty dle výběru vyučujícího. Ruské reálie. Řešení nácvikových úloh. Modelové testy ke zkoušce.

Samostatný písemný projev: Rozvoj pokročilých forem písemné komunikace (www.spravka.gramota.ru ). Řešení nácvikových úloh. Modelové testy ke zkoušce.

Poslední úprava: Kašparová Eva, PhDr. (14.06.2007)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK