PředmětyPředměty(verze: 970)
Předmět, akademický rok 2024/2025
   Přihlásit přes CAS
Latina. Akademické čtení - ASZLAT3050
Anglický název: Latin. Academic Reading
Zajišťuje: Jazykové centrum - angličtina (21-JCA)
Fakulta: Filozofická fakulta
Platnost: od 2017
Semestr: oba
Body: 0
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky:
Rozsah, examinace: 0/2, Z [HT]
Počet míst: zimní:neurčen / neurčen (15)
letní:neurčen / neurčen (15)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Úroveň: specializační
Poznámka: předmět je určen pouze pro doktorandy
předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
předmět lze zapsat v ZS i LS
Garant: Mgr. Michaela Ritter Konárková
Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Kurz se zaměřuje na četbu anglických odborných textů a je určen studentům s odpovídající znalostí na úrovni B1/B2. <br>
Cílem kurzu je prohloubení receptivní dovednosti čtení s porozuměním a seznámení s různými technikami čtení. <br>
Kurz slouží k přípravě na zkoušku Akademické čtení, ale je otevřen i dalším studentům, kteří se chtějí zdokonalit v porozumění odborným textům. <br>
<br>
Vyučovacím jazykem je čeština. <br>
<br>
Kurz je jednosemestrální, 1x2 hod. týdně.
Poslední úprava: Baslová Martina (08.08.2018)
Podmínky zakončení předmětu -

Atestace se uděluje za pravidelnou aktivní účast v kurzu, plnění konkrétních dílčích úkolů během semestru a prezentaci konkrétního odborného textu. 

Poslední úprava: Baslová Martina (08.08.2018)
Literatura -


Stirling Johanna, Unlock. Reading and Writing Skills, CUP 2014.<br> 
Zwier, Lawrence, Inside Reading 2, OUP 2009.<br> 
Miller, R. Spellmeyer, K., The New Humanities Reader, 5th edition, Cengage Learning 2015.<br> 

Poslední úprava: Baslová Martina (08.08.2018)
Sylabus -

Práce s texty z akademického prostředí a s texty odbornými na úrovni B2:

- pochopení smyslu textu jako celku, porozumění struktuře textu, zachycení detailů v textu a správné pochopení a využití slovní zásoby

- seznámení studentů s technikou orientačního, selektivního a detailního čtení

- procvičování dovedností receptivního charakteru (shrnutí obsahu textu, výběr klíčových slov, přiřazování klíčových slov/informací z textu a výběr z možností)

- práce se slovníky (překladovým i výkladovým)

 

Poslední úprava: Baslová Martina (08.08.2018)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK