PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2021/2022
   Přihlásit přes CAS
Didaktika plavání - OPMN0T343B
Anglický název: Swimming Didactics
Zajišťuje: Katedra tělesné výchovy (41-KTV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2021 do 2021
Semestr: letní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/1, KZ [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (999)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
Garant: PhDr. Martin Dlouhý, Ph.D.
Neslučitelnost : OPMN0T205B
Prerekvizity : OPMN0T139A
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: PhDr. Petra Fořterová, Ph.D. (11.01.2024)
Předmět je zaměřen na osvojení si herních činností ve vodě a na nácvik základních plaveckých dovedností pro děti předškolního a mladšího školního věku na úrovni Instruktora plavání podle požadavků NSK. A dále na praktické vedení skupinové výuky plavání v plaveckém bazénu. Při výuce může docházet k fyzickému kontaktu v souladu se správnou metodikou výuky.
Cíl předmětu
Poslední úprava: PhDr. Petra Fořterová, Ph.D. (11.01.2024)

Cílem předmětu je osvojit si zásobník her a cvičení ve vodě a jejich organizaci s ohledem na bezpečnost, věk a podmínky.

Deskriptory
Poslední úprava: PhDr. Petra Fořterová, Ph.D. (11.01.2024)

Předmět je hodnocen 2 kredity, celková časová zátěž studenta odpovídá 60 hodinám.

Přímá výuka: 12 hodin 

Příprava na zápočet: 30 hodin

Samostudium: 18 hodin

Literatura
Poslední úprava: PhDr. Petra Fořterová, Ph.D. (11.01.2024)

Čechovská, I. (2002). Plavání dětí s rodiči. Praha: Grada

Čechovská, I., & Miler, T. (2008). Plavání. Praha: Grada

Čechovská, I., & Miler, T. (2019). Didaktika plavání. Vybrané kapitoly. Praha: Karolinum

Čechovská, I., Brtník, T., & Kramperová, V. (2014). Aktualizované poznatky z didaktiky plavání II. Variabilita plaveckých dovedností a techniky plaveckých způsobů. Praha: UK FTVS

Dvořáková, H., & Engelthalerová, Z. a kol. (2017). Tělesná výchova na 1. stupni základní školy. Praha: Karolinum

Hoch, M. (1991). Učte děti plavat. Praha: Olympia

Hrabinec, J. a kol. (2017). Tělesná výchova na 2. stupni základní školy. Praha: Karolinum

Kandráčová Chlebusová, T. (2019). Hrajeme si na plavání. Bolatice: Tereza Chlebusová Kandráčová

Vlček, P., a kol. (2016). Vodní pohybové pohádky nejen pro předškoláky. Brno: PedF MU

Sylabus
Poslední úprava: PhDr. Petra Fořterová, Ph.D. (11.01.2024)

Výběr vodních her vhodných pro děti různých věkových kategorií

Organizace a pravidla her s ohledem na bezpečnost a podmínky plavecké výuky

Využití pomůcek při hrách ve vodním prostředí

Vlastní zkušenosti s herními činnostmi ve vodě

Metodické výstupy na zadané téma

Praktické skupinové vedení plaveckého výcviku

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: PhDr. Petra Fořterová, Ph.D. (11.01.2024)

Aktivní účast na výuce

Zpracování metodického výstupu na zadané téma a jeho realizace

Praktické vedení plaveckého výcviku v rozsahu čtyř vyučovacích hodin v daném semestru a odevzdání vypracovaných příprav na výuku

 

 

 

Studijní opory
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK