Žáci se SVP I (SPU, ps.dg.) - OKMN0Q135A
|
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Klára Špačková, Ph.D. (29.04.2021)
|
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. PaedDr. Anna Kucharská, Ph.D. (02.02.2022)
Výuka bude probíhat podle aktuálně platných pravidel. Pro kurz je připraven Mooodle dle jednotlivých témat a přednášek. Kurz má název Specifické poruchy učení a chování pro 1. st. ZŠ (žáci s SPU tvoří největší skupinu). Přístup obdrží studenti na první přednášce. Rozklad studijní zátěže: Přímá výuka - 4 hodiny. Příprava na přednášky a studium odborné literatury - 24 hodin. Příprava na zápočtový test - 6 hodin. |
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. PaedDr. Anna Kucharská, Ph.D. (02.02.2022)
|
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. PaedDr. Anna Kucharská, Ph.D. (02.02.2022)
1. Žáci se speciálními vzdělávacími potřebami – současné paradigma a jeho proměna, významy odlišného chápání pro učitele 1. st. ZŠ. Typologie žáků se SVP, důraz na preventivně intervenční přístupy. Vzdělávací potřeby ve vztahu ke školnímu výkonu. Školní úspěšnost/neúspěšnost, specifické poruchy učení vs. nespecifické, typologie nespecifických obtíží ve výuce žáků 1. st. 2. SPU – základní vymezení, vývoj pojmu, terminologie. Problematika rozvoje rané gramotnosti. Dekódování, porozumění čtenému, alfabetický princip, modely vývoje čtení a psaní. 3. Základní typy specifických poruch učení (dyslexie, dysortografie, dysgrafie, dyskalkulie) – vymezení, okruhy obtíží, doporučované přístupy. Diagnostické přístupy, hodnocení gramotnostních dovedností, statické a dynamické diagnostické hledisko. Testy gramotnostních dovedností. 4. Vývojové a sociální aspekty SPU, primární a sekundární problematika 5. Specifické poruchy chování – úvod do problematiky. Definice SPCH (ADHD/ADD, hyperkinetická porucha), aktuální terminologie, projevy dítěte s SPCH, diagnostická kritéria. Vhodné přístupy k žákům s SPCH. Žáci s psychiatrickými potřebami – nejčastější problémy ml. šk. věku. 6. Preventivně-intervenční přístupy poradenských služeb, školní poradenství, spolupráce se školskými poradenskými zařízeními (jako východiska pro předmět Školní poradenské služby). |