Poslední úprava: Mgr. Zuzana Marešová (30.01.2023)
Kurz Asistentská praxe k oborovým didaktikám I je kurzem, ve kterém student prohlubuje své pedagogicko-psychologické a oborově didaktické praktické zkušenosti z didaktik, které studuje. Podpora (kurz) v moodle: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=14504
Poslední úprava: Mgr. Petra Horská, Ph.D. (27.03.2019)
Assistive Practice in Field Didactics II is a course in which the student deepens his / her didactic practical experience from didactics, which are co-requisites or prerequisites of this course.
Cíl předmětu
Poslední úprava: Mgr. Zuzana Marešová (30.01.2023)
Cílem předmětu je prohloubit u studentů pedagogicko-psychologické a oborově didaktické praktické zkušenosti z didaktik
Deskriptory
Poslední úprava: doc. PhDr. Jana Stará, Ph.D. (05.06.2023)
Studijní zátěž:
přímá výuka a praxe: 12 hodin
reflexe: 12 hodin
samostudium, příprava na praxi: 26 hodin
úkol v Moodle: 8 hodin
Literatura
Poslední úprava: Mgr. Zuzana Marešová (30.01.2023)
Povinná literatura:
Vzhledem k provázanosti oborově didaktických předmětů s tímto předmětem jsou tituly povinné a doporučené literatury shodné s tituly předmětů Didaktika HV s praxí, Didaktika TV s praxí, Didaktika VV s praxí, Didaktika rozvoje počáteční gramotnosti s praxí I, Poznávání přírody s didaktikou I a Didaktikou českého jazyka s praxí I a II.
Doporučená literatura:
Slavík, J., Stará, J., Uličná, K. & Najvar, P. et al. (2017) Didaktické kazuistiky v oborech školního vzdělávání.
Brno: Masarykova univerzita. 499 s. ISBN 978-80-210-8768-2.
Metody výuky
Poslední úprava: Mgr. Zuzana Marešová (30.01.2023)
Praxe
Reflexe
Příprava na asistentskou praxi
Úkoly v moodle
Sylabus -
Poslední úprava: doc. PhDr. Jana Stará, Ph.D. (09.02.2023)
Smyslem je, aby student nabyté dovednosti získal nejen v konkrétních oborových didaktikách, ale aby je dokázal integrovat napříč školní výukou. Student v průběhu asistentské praxe vykonává různé činnosti, od hospitací, přes činnost asistenta učitele až po ověření si konkrétních didaktických postupů ve vlastních vyučovacích pokusech. V průběhu asistentské praxe studenti plní také úkoly, zadané v kurzech jednotlivých oborových didaktik, které jsou korekvizitami Asistentské praxe I. Student si pro realizaci kurzu volí „vlastní“ školu a její 1. st. ZŠ a učitele, u kterého asistentskou praxi bude vykonávat. Každá aktivita studenta je studentem sebereflektována a učitelem na závěr denní výuky reflektována. O celém průběhu a organizaci praxe si student vede záznamy formou reflektivního deníku.
Poslední úprava: Mgr. Petra Horská, Ph.D. (27.03.2019)
The aim is to acquire these skills not only in specific field didactics, but to integrate them across school lessons. During the assistive practice, the student performs various activities. In the range of 0/1, in-service training at elementary school, the assistant teacher's activities, verifies specific didactic practices in their own teaching experience. Every student's activity is self-reflective and the teacher reflects at the end of the lesson. Throughout the course and organisation of the practice the student keeps records in the form of a reflective journal. The student chooses "own" school and her 1st st. Elementary School and a teacher who will practice the assistive practice.
In the range of 0/1, students complete the tasks of the subject-specific didactic courses, which are the co-requisites of Assistive Practice I (Didactics of Development of Initial Literacy with Practice II, Didactics of Mathematics I and Knowledge of Nature with Didactics II).
The intention is that students can use their practical experience in the teaching of individual subjects in the development of their theoretical and didactic knowledge.
Detailed instructions for organizing the course and completing the course will be specified by the guarantor of the SP Teacher of 1st st. Primary School and Head of KPPg through a public notice on the KPPg website and in the SIS.
Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: doc. PhDr. Jana Stará, Ph.D. (09.02.2023)
Studenti absolvují náslechovou praxi na zvolené škole u vybraného učitele a sledují činnost učitele a žáků, aby mohli splnit konkrétní úkoly zadané vedoucím paralelky. Úkoly vkládá student do kurzu v moodle k tomuto předmětu zřízenému. Zápočet získají studenti po vyhodnocení odevzdaných materiálů vedoucím paralelky.
Studijní opory
Poslední úprava: Mgr. Zuzana Marešová (29.01.2024)