|
|
|
||
Předmět se zaměřuje na zdravotně znevýhodněné dítěte a z něho vyplývající znevýhodnění v edukačním procesu. Obsah předmětu vychází z vymezení základních pojmů. Předkládá systém poradenství pro žáky zdravotně znevýhodněné.
Poslední úprava: Hanušová Jaroslava, PhDr., Ph.D. (06.12.2018)
|
|
||
Cílem předmětu je seznámit studenty s problematikou zdravotně oslabeného dítěte a z něho vyplývající znevýhodnění v edukačním procesu. Poslední úprava: Hanušová Jaroslava, PhDr., Ph.D. (06.12.2018)
|
|
||
Distanční forma výuky S ohledem na aktuální situaci by případná distanční výuka probíhala dle rozvrhu v prostředí MS Teams. Konkrétní odkaz/kód bude v tomto případě všem zapsaným studentům zaslán nejpozději den před výukou. Prezentace, literatura ke studiu, úkoly k vypracování a další informace budou k dispozici v Moodlu. Přihlašovací údaje dostanou studenti v dostatečném předstihu před prvním setkáním. Požadavky na ukončení předmětu zůstávají stejné, měnila by se pouze forma výuky. Poslední úprava: Blažková Veronika, PhDr., Ph.D. (05.01.2022)
|
|
||
Bartoňová, M., Vítková, M. et al. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami V. Brno: Paido, 2011. ISBN 978-80-7315-220-8. Jucovičová, D., Žáčková, H. Neklidné a nesoustředěné dítě ve škole a v rodině. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-2697-7. Lechta, V. Základy inkluzivní pedagogiky. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-679-7. Pipeková, J. a kol. Kapitoly ze speciální pedagogiky. 3. vyd. Brno: Paido, 2010. ISBN 978-80-7315-198-0. Matějček, Z. Psychologie nemocných a zdravotně postižených dětí. 3. vyd. Jinočany: H a H, 2001. ISBN 80-86022-92-7. Křivohlavý, J. Psychologie nemoci. Praha: Grada, 2002. ISBN 80-347-0179-0. Renotiérová, M., Ludíková, L. a kol. Speciální pedagogika. 4. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého, 2006. ISBN 80-244-1475-9. Slowík, J. Speciální pedagogika. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1733-3. Šauerová, M., Špačková, K., Nechlebová, E. Speciální pedagogika v praxi. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4369-1. Vítková, M. Somatopedické aspekty. Brno: Paido, 2006. ISBN 80-7315-134-0. Vítková, M. a kol. Integrativní speciální pedagogika. 2. vyd. Brno: Paido, 2004. ISBN 80-7315-071-9. Zelinková, O. Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program. 2. vyd. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-326-0. Zelinková, O. Poruchy učení. 11. vyd. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-514-1. Poslední úprava: Blažková Veronika, PhDr., Ph.D. (16.12.2018)
|
|
||
Předpokladem pro udělení zápočtu je úspěšné absolvování zápočtového testu (min. 70 %). Studenti mají na splnění zápočtu celkem 3 pokusy, z toho 2 opravné. Poslední úprava: Blažková Veronika, PhDr., Ph.D. (16.12.2018)
|
|
||
1. Zdravotní znevýhodnění a zdravotní oslabení dle platné legislativy. Speciální vzdělávací potřeby žáka zdravotně znevýhodněného a oslabeného. IVP. Poradenská pracoviště. 2. Edukace žáka s tělesným postižením. 3. Edukace žáka s lehkým mentálním postižením a narušenou komunikační schopností. 4. Edukace žáka s oslabením zraku, sluchu. 5. Edukace žáka s poruchami učení a chování.
Poslední úprava: Blažková Veronika, PhDr., Ph.D. (16.12.2018)
|