|
|
|
||
Navazující kurz prohlubuje pochopení problematiky empirického výzkumu ve výtvarné výchově, zaměřuje se na realizovatelnost výzkumu a jeho význam pro školní praxi. Zaměřuje se na osvojení schopnosti práce s metodami empirického výzkumu a praktické porozumění jeho klíčových kategorií (formulace výzkumného problému, výzkumných otázek, stanovení teoretických kontextů, stanovení výzkumné metody, sběr, analýza a kódování dat, vyhodnocení a interpretace dat) a prohlubuje porozumění kontextům oborového výzkumu.
Poslední úprava: Kafková Helena, Mgr., Ph.D. (10.02.2020)
|
|
||
Získání kompetencí k přípravě, realizaci a vyhodnocení výzkumu ve výtvarné výchově, se zaměřením na výzkum v terénu. Poslední úprava: Kafková Helena, Mgr., Ph.D. (10.02.2020)
|
|
||
Základní studijní literatura a studijní pomůcky GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu. 2., rozš. vyd. Brno: Paido, 2010, 261 s. ISBN 978-80-7315-185-0. HENDL, J. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. 3. vyd. Praha: Portál, 2012, 407 s. ISBN 978-80-262-0219-6. JIRÁSEK, I. Metodologická studie. In: Pedagogika, UK Praha, 2015, vol. 1, s. 57-74. ISSN 0031-3815. Dostupné na http://pages.pedf.cuni.cz/pedagogika/?p=11134&lang=cs KOLEKTIV AUTORŮ Věda a výzkum ve výtvarné výchově. Sborník příspěvků z vědeckého semináře kat.Vv. Praha: 1998.100 s. ISBN 80-86039-59-5. PELIKÁN, J. Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. 2., nezměn. vyd. Praha: Karolinum, 2011, 270 s. ISBN 978-80-246-1916-3. PÍŠOVÁ, M. Učitel – expert – Přehled výzkumných trendů a jejich výsledků. In: Pedagogika, UK Praha, 2010, vol. 3-4, s. 47-58. ISSN 0031-3815. Dostupné na http://pages.pedf.cuni.cz/pedagogika/?p=908&lang=cs PRŮCHA, J. Pedagogický výzkum (Uvedení do teorie a praxe). Ed. J. Slavík). 1. vydání. Praha: UK PedF 1995. ISBN 80-7184-132-3. SKUTIL, M. Základy pedagogicko-psychologického výzkumu pro studenty učitelství. Vyd. 1. Praha: Portál, 2011, 254 s. ISBN 978-80-7367-778-7. ŠVAŘÍČEK, R. ŠEĎOVÁ, K.: Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha, Portál 2010. ISBN 978-80-7367-313-0.
Doporučená studijní literatura a studijní pomůcky McBRIDE, R.: Úvod do kvalitativního výzkumu (průvodce pro učitele). Liberec: Technická univerzita Liberec, Fakulta pedagogická, 1995. DISMAN, M. Jak se vyrábí sociologická znalost. Praha: Karolinum 1993. 347 s. ISBN 80-7184-141-2. NEZVALOVÁ, D. Akční výzkum ve škole. In: Pedagogika, UK Praha, 2003, vol. 3., s. 300-308. ISSN 0031-3815. Dostupné na http://pages.pedf.cuni.cz/pedagogika/?p=1942&lang=cs PELIKÁN, J. Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. 1.vyd. Praha : UK v Praze, Karolinum 2004. 270 s. ISBN 80-7184-569-8. STRAUSS, Anselm L.; Corbinová, Juliet: Základy kvalitativního výzkumu (Postupy a techniky metody zakotvené teorie). Brno - Boskovice : Sdružení podané ruce, Nakladatelství Albert 1999. ISBN 80-858434-60-X. Poslední úprava: Kafková Helena, Mgr., Ph.D. (10.02.2020)
|
|
||
přednáška/seminář Poslední úprava: Kafková Helena, Mgr., Ph.D. (10.02.2020)
|
|
||
Poslední úprava: Kafková Helena, Mgr., Ph.D. (10.02.2020)
|
|
||
Aktivní účast ve výuce. Zápočet. Poslední úprava: Kafková Helena, Mgr., Ph.D. (10.02.2020)
|