|
|
|
||
Příprava učitele na vedení výtvarných činností. Práce s kurikulárními dokumenty. Plánování a příprava vyučovacích hodin i větších tematických celků. Analýza a reflexe vyučovacího procesu. Rozbory vyučovacího procesu a zadávaných úkolů. Proces a produkt ve výtvarné výchově. Hodnocení a klasifikace výtvarných činností a výtvarných prací žáků. Řešení výchovně vzdělávacích situací v procesu výtvarné výchovy.
Distanční výuka bude probíhat formou online přednášek a seminářů s využitím studijních textů a elektronicky uložených materiálů.
Poslední úprava: Kitzbergerová Leonora, PhDr., Ph.D. (13.09.2020)
|
|
||
Základní studijní literatura a studijní pomůcky
FULKOVÁ, M., Diskurs umění a vzdělávání, Praha: H, H+H, 2008. HAZUKOVÁ, H., ŠAMŠULA, P.: Didaktika výtvarné výchovy I. UK Ped F, Praha 2005. KITZBERGEROVÁ, L., Didaktika výtvarné výchovy, elektronická verze, PedF Uk v Praze, 2014. MAREŠ, J., SLAVÍK, J., SVATOŠ, T., ŠVEC, V., Učitelovo pojetí výuky, MU Brno, 1996 Rámcový vzdělávací program pro základní školy, upravená verze, Praha, 2013. Rámcový vzdělávací program pro gymnázia, Praha, 2007. ROESELOVÁ, V.: Didaktika výtvarné výchovy V. UK Ped F, Praha 2001. ROESELOVÁ, V.: Námět ve výtvarné výchově. SARAH, Praha 1995. SLAVÍK, J.: Kapitoly z výtvarné výchovy II. Hodnota, osobnost, motivace. UK Ped F, Praha 1994 SLAVÍK, J.: Didaktika výtvarné výchovy III. UK Ped F, Praha 1990. Doporučená studijní literatura a studijní pomůcky
HAZUKOVÁ, H.: Příprava učitele na rozhodování ve výtvarné výchově I. UK Ped F, Praha 1994. HAZUKOVÁ, H.: Příprava učitele na rozhodování ve výtvarné výchově II. UK Ped F, Praha 1995. HAZUKOVÁ, H., DVOŘÁKOVÁ, M.: Situace ve výtvarné výchově I. TU Liberec, 2002 HAZUKOVÁ, H., DVOŘÁKOVÁ, M.: Učitelovo rozhodování v situacích výtvarné výchovy. TU Liberec, 2002.Sborníky: Výtvarná výchova a její teorie v českých zemích ve světových kontextech, PedF UK, 1998 Poslední úprava: Kitzbergerová Leonora, PhDr., Ph.D. (01.10.2018)
|
|
||
Zkouška: studenti uplatňují hlediska posuzování výuky ve vztahu k materiálům uloženým ve svém peadagogickém portfoliu; prokazují znalost oborové terminologie a orientaci v kurikulárních dokumentech a jejich používání prokazují znalost základní oborové didaktické literatury V případě distanční výuky bude forma zkouškay přizpůsobena podmínkám (např. distanční zkouška online) Poslední úprava: Kitzbergerová Leonora, PhDr., Ph.D. (13.09.2020)
|
|
||
1. Osobnost a profil učitele výtvarné výchovy 2. Příprava učitele na vedení výtvarných činností. Práce s kurikulárními dokumenty 3. Plánování a příprava vyučovacích hodin i větších tematických celků 4. Analýza a reflexe vyučovacího procesu 5. Proces a produkt ve výtvarné výchově. Rozbory vyučovacího procesu a zadávaných úkolů 6. Konceptová analýza 7. Hodnocení a klasifikace výtvarných činností a výtvarných prací žáků. 8. Řešení výchovně vzdělávacích situací v procesu výtvarné výchovy. Poslední úprava: Kitzbergerová Leonora, PhDr., Ph.D. (09.10.2018)
|
|
||
zkouška Poslední úprava: Kitzbergerová Leonora, PhDr., Ph.D. (01.10.2018)
|