PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2020/2021
   Přihlásit přes CAS
ICT ve výuce RJ - OPNR2R113A
Anglický název: ICT in the Russian Language Teaching
Zajišťuje: Katedra rusistiky a lingvodidaktiky (41-KRL)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2018 do 2022
Semestr: zimní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/1, Z [HT]
Počet míst: neurčen / 10 (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: ruština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Jakub Konečný, Ph.D.
Vyučující: PhDr. Jakub Konečný, Ph.D.
Prerekvizity : OPNR2R107A
Anotace -
Poslední úprava: PhDr. Jakub Konečný, Ph.D. (20.05.2017)
Cílem předmětu je seznámit studenty s možnostmi využití informačních a komunikačních technologií ve výuce ruského jazyka, poskytnout jim představu o elektronických (a zejména online) zdrojích, které lze v praxi využívat a také je seznámit s problematikou elektronických a interaktivních učebnic.
Cíl předmětu
Poslední úprava: PhDr. Jakub Konečný, Ph.D. (20.05.2017)

Cílem předmětu je seznámit studenty s možnostmi využití informačních a komunikačních technologií ve výuce ruského jazyka, poskytnout jim představu o elektronických (a zejména online) zdrojích, které lze v praxi využívat a také je seznámit s problematikou elektronických a interaktivních učebnic.

Deskriptory
Poslední úprava: PhDr. Jakub Konečný, Ph.D. (08.08.2021)

Distanční forma výuky:

Pro realizaci předmětu je zřízen tým v prostředí Microsoft Teams, do kterého jsou zapsáni všichni přihlášení studenti (prostřednictvím fakultních emailových adres, které je nutno si aktivovat). Studentům budou zadávány úkoly a zadání, která budou průběžně vypracovávat a odevzdávat v prostředí MS Teams. Dle dohody se studenty budou probíhat průběžné online konzultace k předmětu ve stanoveném čase. Rozpis konzultací bude pravidelně zveřejňován v kalendáři.

Úvodní setkání proběhne dle rozvrhu, studenti obdrží pozvánku na fakultní email prostřednictvím MS Teams. Termíny dalších setkání a konzultací budou se studenty domlouvány dle potřeby a následně vypisovány v kalendáři (pozvánku obdrží studenti prostřednictvím MS Teams).

Odkaz na tým:

Literatura
Poslední úprava: PhDr. Jakub Konečný, Ph.D. (16.09.2018)

Základní literatura

AZIMOV, E. G. Informacionno-komunikacionnyje technologii v prepodavaniji russkogo jazyka kak inostrannogo. Moskva : Russkij jazyk. Kursy, 2012. ISBN 978-5-88337-283-3.

RIES, L., KOLLÁROVÁ, E. (eds.) Svět cizích jazyků dnes: Inovační trendy v cizojazyčné výuce. Bratislava : DIDAKTIS, 2004. ISBN 80-89160-11-5.

Články v časopisech Cizí jazyky, Russkij jazyk za rubežom

Webové stránky a portály

 

Doporučená literatura

KONSTANTINOVA, L, J. PRONINA a J. ZUBAREVA. Elektronnyj učebnik RKI: sovremennyj obrazovatel'nyj resurs novogo pokolenija. Saarbrücken: LAP Lambert Academic Publishing, 2014. ISBN 978-3-659-66031-3.

Elektronická podpora a materiály k vybraným učebním souborům pro výuku ruského jazyka

Sylabus
Poslední úprava: PhDr. Jakub Konečný, Ph.D. (20.05.2017)
  1. Internetové zdroje pro výuku ruského jazyka na základních a středních školách.
  2. Internetové zdroje pro studium ruského jazyka na vysoké škole.
  3. Sociální sítě ve výuce ruského jazyka.
  4. Lingvodidaktický potenciál internetových zdrojů pro výuku ruského jazyka.
  5. Elektronická podpora k jednotlivým učebním souborům používaným pro výuku RJ.
  6. Interaktivní a elektronické učebnice.
  7. Digitální učební materiály – pravidla a zásady pro zpracování.
  8. Interaktivní tabule ve výuce ruského jazyka.
  9. Nástroje pro vypracování interaktivních učebních materiálů – pravidla a zásady zpracování, prvky interaktivity.
  10. Aktivizující metody ve výuce ruského jazyka s využitím ICT.
  11. Evropské jazykové portfolio a jeho využití ve výuce ruského jazyka.
  12. Mediatext jako nový typ informačního zdroje a jeho využití ve výuce.
Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: PhDr. Jakub Konečný, Ph.D. (08.08.2021)

Vypracování a představení portfolia vlastních digitálních a interaktivních učebních materiálů dle instrukcí zadaných na prvním setkání. Termín odevzdání, počet materiálů, jejich forma a způsob zpracování vč. kritérií pro hodnocení budou zveřejněny po dohodě se studenty v elektronické podoře ke kurzu (MS Teams nebo Moodle)

V případě znemožnění přímé výuky bude seminář realizován formou online setkání v kombinaci s plněním zadaných úkolů (viz výše).

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK