|
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Pavla Nečasová, Ph.D. (29.01.2022)
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Pavla Nečasová, Ph.D. (29.01.2022)
Podle aktuální epidemiologické situace bude předmět vyučován buď ve škole nebo v prostředí Google Classroom s využitím nejrůznějších prostředků pro možnost praktické práce s prezentovanými nástroji a platformami. Odkaz: https://classroom.google.com/c/MjQ3NTQxMjc5NTQz?cjc=elnyu4j
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Pavla Nečasová, Ph.D. (29.01.2022)
BOTLÍK, Tomáš. Modern multimedia language labs in foreign language teaching. In Proceedings of EdMedia + Innovate Learning (pp. 788-792). Online, The Netherlands: Association for the Advancement of Computing in Education (AACE), 2020. [cit. 2021-7-27]. Dostupné z: https://www.learntechlib.org/primary/p/217459/. ALEXANDER, C. A case study of English language teaching using the Internet in Intercollege’s language laboratory. The International Journal of Technology, Knowledge and Society. 2007 (3), 1-15. BANNISTEROVÁ, D. a kol. Jak nejlépe využít interaktivní tabuli. Dům zahraničních služeb. 2010. ISBN 978-80-87335-15-4. BLÁHOVÁ, J. Inovativní a tradiční použití ICT ve výuce německého jazyka. Pedagogická orientace. Olomouc: Československá pedagogická společnost, 2010, 20(2): 77-92. ISSN 1211-4669. BUŠOVÁ, L.. Interaktivní tabule ve vyučování. Český jazyk a literatura. 2009/201060(1): 31-34. ISSN 0009-0786. DOSTÁL, J. Interaktivní tabule ve výuce. Journal of Technology and Information Education. 2009, 1(3), 11-16. ISSN 1803-537X. DOSTÁL, J. Interaktivní tabule – významný přínos pro vzdělávání. Časopis Česká škola [on-line]. Vydává Computer Press. Publikováno 28. 4. 2009. ISSN 1213-6018. GLASER, C.. Evaluationsstudie zur Implementierung eines multimedialen Sprachlabors im Deutsch(-als-Zweitsprache)-Unterricht der Unterstufe an einer Neuen Mittelschule. Diplomová práce. Wien: Universität Wien, 2013. GREENFIELD, S. Změna myšlení: Jak se mění naše mozky pod vlivem digitálních technologií. Brno: BizBooks, 2016.. ISBN 978-80-265-0450-4. HARTMANOVÁ, J. Kam směřuješ, interaktivito? Moderní vyučování: časopis na podporu rozvoje škol. 2012,18(2): 16-17. ISSN 1211-6858. HUBATKA, M. Zkušenosti s multimediální interaktivní výukou. Moderní vyučování: Časopis pro nové programy v českém základním školství, 2007,13(5): 25. ISSN 1211-6858. MORAVEC, J. Tablety ve výuce základních škol: zkušenosti ze zahraničí. Komenský: odborný časopis pro učitele základní školy. Brno: Masarykova univerzita, 2015, 139(3): 17-20. ISSN 0323-0449. PELCOVÁ, Š. Tablety ve školství – žáky baví, učitele motivují. Týdeník školství. Praha: Sofiprin, 2013, 21(26): 5. ISSN 0862-9641. POKORNÝ, A. Nebojme se interaktivních technologií. Rodina a škola: časopis pro rodiče a učitele. Hradec Králové: Gaudeamus, 2007, 54(7): 24-26. ISBN 80-7041-170-8. ISSN 0035-7799. SLAVÍČEK, V. Jak se osvědčily tablety. Rodina a škola. Praha: SPN, 2013.60(18): 18. ŠŤÁSTKOVÁ, Z. Žáci českých škol zkoušejí tablety místo učebnic. Týdeník školství. Praha: Sofiprin, 2012, 20(37): 5. ISSN 0862-9641. ŠVANCAR, R. Pro a proti interaktivním tabulím. Učitelské noviny. Praha: Ministerstvo školství, věd a umění, 2012, 115(16): 14-15. ISSN 0139-5718. HAUSNER, M. a kol. Výukové objekty a interaktivní vyučování. Liberec: Venkovský prostor, 2007. 72 s. ISBN 978-80-903897-0-0. VANDERPLANK, Robert. Deja vu? A decade of research on language laboratories, television and video in language learning. Cambridge University Press, 2009. 978-1-4503-4655-9. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Pavla Nečasová, Ph.D. (29.01.2022)
25/2 Online úložiště a online materiály, úvod do aktuálních trendů ve vzdělávání (gamifikace, adaptivní učení, micro- learning, distanční výuka – její možnosti a limity, blended learning/hybridní výuka – jak využít výhody distanční výuky v prezenční výuce) a jejich využití ve VCJ, Interaktivní tabule - možnosti jejího využití ve VCJ (doporučení z praxe) 4/3 Multimediální aplikace a webové portály v distanční výuce – např. aplikace BookWidgets – tvorba digitálních pracovní listů pro procvičování gramatických jevů, výuku reálií, nácvik ústního projevu apod. 11/3 Vybrané elektronické učebnice (Klett, Polyglot, Hueber) a možnosti jejich využití nejen v kombinaci s ostatními platformami. Práce s interaktivní tabulí. 18/3 SmartClass – mutlimediální jazyková laboratoř a její využití při výuce ve škole a při distanční výuce (prezentace výukového prostředí - možnosti a limity) využití aktivit pro aktivizaci žáků/podporu autonomního učení případně výuka celé vyučovací hodiny v prostředí SmartClass. 25/3 SmartClass (praktické využití ve VCJ) - využití aktivit pro aktivizaci žáků/podporu autonomního učení případně výuka celé vyučovací hodiny v prostředí SmartClass - tvorba konkrétních aktivit, Letś talk, cvičebnice NJ, Využití Activ Inspire a SMART ve VCJ. 8/4 Možnosti tvorby vlastních úložišť a mini e-learningů, informační zdroje pro vyhledávání a využití multimédií ve výuce, možnosti dalšího vzdělávání v oblastech multimediálních technologií ve VCJ. Tablety a žákovská zařízení, možnosti jejich využití ve VCJ, využití vizualizéru v hodinách NJ při hybridní, prezenční i distanční výuce. 22/4 Další aktuální trendy v jazykovém vzdělávání, aplikace nejen pro samouky (Duolingo, Deutschtrainer, Ankommen, Tinycards apod.). Využití a tvorba online únikových her. 29/4 Analýza vybraných multimediálních aktivit, jejichž využití v dalších vzdělávacích předmětech, např. při využití metody CLIL apod. Další vzdělávání v oblasti didaktiky ICT ve výuce cizího jazyka. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Pavla Nečasová, Ph.D. (29.01.2022)
Požadavky k zápočtu: - aktivní účast na seminářích - tvorba průběžných úkolů (zkoušení aplikací a technologií v praxi) - vytvoření výukových materiálů pro osvojování řečových dovedností a především jazykových prostředků na ZŠ či SŠ nebo výuka jedné vyučovací hodiny na SŠ za využití multimediálních technologií dle konzultace s vyučujícím |