PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2020/2021
   Přihlásit přes CAS
Náslechová praxe v oboru německý jazyk - OPNG2G105A
Anglický název: Observation practice in German
Zajišťuje: Katedra germanistiky (41-KG)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2018 do 2020
Semestr: zimní
E-Kredity: 1
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/1, Z [HT]
Počet míst: neurčen / 25 (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: němčina
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Pavla Nečasová, Ph.D.
Vyučující: PaedDr. Dagmar Švermová
Anotace -
Poslední úprava: PhDr. Pavla Nečasová, Ph.D. (14.09.2019)
Cílem předmětu je zahájit včas oborově specifickou praktickou přípravu studentů. Náslechová praxe je proto zařazena do prvního semestru navazujícího magisterského studia, a studenti tak mají možnost se před vlastní souvislou praxí seznámit s konkrétním edukačním prostředím na základní či střední škole. Předmět spočívá v šesti hodinách náslechů ve výuce německého jazyka ve škole, kdy žáci pomocí observačních formulářů a zadaných úkolů sledují průběh vyučovacích hodin a v následné reflexi v rozsahu šesti hodin, která probíhá již ve standardním studijním prostředí pod vedením vyučujícího. Na reflexi se předpokládá i účast vybraných pozvaných odborníků z praxe – učitelů, u nichž praxe probíhala. Pro splnění výstupu z náslechové praxe studenti sestavují první portfolia, jež se poté stávají součástí závěrečného souhrnného portfolia (viz Didaktika NJ IV).
Literatura
Poslední úprava: PhDr. Pavla Nečasová, Ph.D. (14.09.2019)

Doporučená literatura:

FENSTERMACHER, G.D., SOLTIS, J.F. Vyučovací styly učitelů. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-471-7.

LOJOVÁ, G., VLČKOVÁ, K. Styly a strategie učení ve výuce cizích jazyků. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-876-0.

DYTRTOVÁ, R., KRHUTOVA, M. Učitel a příprava na profesi. Praha: Grada, 2009. 121 s. ISBN 978-80-247-2863-6.

ŠVEC, V. Klíčové dovednosti ve vyučování a výcviku. Brno: Masarykova univerzita v Brně, Pedagogická fakulta, 1998.

MAŇÁK, J., ŠVEC, V. Výukové metody. Brno: Paido, 2003. ISBN 80-7315-039-5.

POL, M., LAZAROVÁ, B. Spolupráce učitelů – podmínka rozvoje školy. Řízení spolupráce, konkrétní formy a nástroje. Praha: Strom, 1999. ISBN 80-86106-07-1.

CANGELOSI, J.S. Strategie řízení třídy. Praha: Portál, 1994. ISBN 80-7178-014-6.

HUNTEROVÁ, M. Účinné vyučování v kostce. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-7178-220-3.

KYRIACOU, CH. Klíčové dovednosti učitele. 1. vyd. Praha: Portál, 1996. ISBN 80-7178-022-7.

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: PhDr. Pavla Nečasová, Ph.D. (14.09.2019)

Podmínky k zápočtu:

- min. 6 hospitací v hodinách němčiny na ZŠ

- hospitační záznamy

- účast na rozborových hodinách v rámci semináře,

- příprava portfolia

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK