|
|
|
||
Poslední úprava: Kateřina Esserová, DiS. (30.05.2022)
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Tomáš Klinka, Ph.D. (19.01.2022)
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Tomáš Klinka, Ph.D. (29.01.2021)
Základní literatura: Řada „Techniques et pratiques de classe“. Paris: CLE International. Řada „Didactique des langues étrangères“. Paris: Cle International. CUQ, J.-P., GRUCA, I. Cours de didactique du français langue étrangère et seconde. Grenoble: PUG, 2005. DEFAYS, J.-M. Enseigner le français langue étrangère et seconde. Mardaga, 2018.
Doporučená literatura: (coll.) Conseil de l’Europe Cadre européen commun de références pour les langues : Apprendre, enseigner, évaluer. Conseil de l’Europe, 2001. (coll.) Enseigner le FLE - Pratiques de classe. Paris: Belin, 2005. BENEŠ, E. (a kol.) Metodika cizích jazyků. Praha: SPN, 1970. COURTILLON J. Élaborer un cours du FLE. Paris: Hachette FLE, 2014. CUQ, J.-P. (dir.) Dictionnaire de didactique du français langue étrangère et seconde. Paris: CLE International, 2003. Evropské jazykové portfolio pro žáky a žákyně ve věku 11-15 let v České republice. Praha: Fortuna, 2001. HENDRICH, J. a kol.: Didaktika cizích jazyků. Praha: SPN, 1988. TAGLIANTE, C. La classe de langue. Paris: CLE International, 2006. VANTHIER, H. : L'enseignement aux enfants en classe de langue. Paris: CLE International, 2009.
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Tomáš Klinka, Ph.D. (19.01.2022)
Vypracování výukových aktivit a jejich reflexe (auto- i párová evaluace). Zpracování jedné "audioknihy" spolu s návaznými aktivitami a "guide pédagogique" Ústní část - prezentace jednoho uceleného didaktického tématu na záladě výukové aktivity/jednotky (aplikace teorie do praxe). Aktivní účast v kurzu (max. 3 absence) |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Tomáš Klinka, Ph.D. (19.01.2022)
1. týden: informace o cílech kurzu, plánování výstupů, opakování základních konceptů výuky FLE (jaz. prostředky, řečové dovednosti) 2. - 8. týden: prezentace výukových jednotek a jejich reflexe (jaz. prostředky, řečové dovednosti, hra, civilisation, evaluace, motivace) 9. týden: aktuální novinky ze světa FLE (Volume complémentaire du CECR, nové učebnice, on-line nástroje a hry, profesní činnost, didaktický výzkum v oblasti FLE/didaktiky jazyků) 10. týden: Závěrečná reflexe, prezentace projektu (audioknihy) |