PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2020/2021
   Přihlásit přes CAS
Průběžná a souvislá oborová praxe s reflexí na ZŠ – anglický jazyk - OPNA1A107A
Anglický název: Continuous teaching practice and reflection at lower secondary school
Zajišťuje: Katedra anglického jazyka a literatury (41-KAJL)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2019
Semestr: letní
E-Kredity: 6
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/6, KZ [HT]
Počet míst: neurčen / 15 (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: angličtina
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. PhDr. Klára Uličná, Ph.D.
Vyučující: doc. PhDr. Klára Uličná, Ph.D.
Anotace -
Poslední úprava: doc. PhDr. Klára Uličná, Ph.D. (26.02.2021)
Cílem tohoto předmětu je zprostředkovat souvislou intenzivní zkušenost s výukou ve spolupráci s našimi partnerskými školami a mentory. V rámci predmětu probíhá příprava po stránce teoretické a organizační. Ve vymezeném časovém úseku 4 týdnů studenti realizují oborovou praxi na vybrané školy, kde absolvují 8(jednoobor)/6(dvouobor) náslechových hodin a samostatně odučí 40/20 vyučovacích hodin pod dozorem svého mentora, z nichž minimálně 12/24 je s mentorem reflektovaných. Studenti spolupracují s mentory v procesu plánování a hodnocení své práce s cílem postupně získávat větší jistotu autonomii v přípravě a realizaci procesu výuky. Všechny použité a vypracované materiály (pozorovací archy, přípravy na hodiny, materiální didaktické prostředky, atd.) jsou zařazeny do portfolia, které na konci praxe studenti odevzdají k hodnocení, které bude následně předmětem reflektivního rozhovoru s vyučujícím předmětu.
Literatura -
Poslední úprava: PhDr. Bohuslav Dvořák, Ph.D. (31.01.2020)

GOWER, Roger, Diane PHILLIPS a Steve WALTERS. Teaching practice handbook. New ed. Oxford: Macmillan Heinemann English language teaching, 1995. ISBN 04-352-4059-5.

SCRIVENER, Jim. Learning teaching: the essential guide to English language teaching. Oxford: Macmillan, 2011. ISBN 978-0-230-72984-1.

Sylabus -
Poslední úprava: PhDr. Bohuslav Dvořák, Ph.D. (31.01.2020)

- úvodní záležitosti týkající se organizace, porůběhu, oficiálních dokumentů a dalších materiálů vztahujících se k praxi

- příprava náslechového nástroje

- pojednání o různých praktických aspektech výuky ( řízení vyučovací hodiny, autorita učitele, disciplinární problémy, komunikace se žáky i mentory....)

- délka praxe = 1 měsíc, kdy studenti pracují samostatně pod dohleddem a vedením fakultního učitele; učitelé z KAJL hospitují v jedné hodině každého studenta a jeho práci zhodnotí a navrhnou známku

- sestavení portfolia z praxe

- reflektivní seminář a rozhovor

Podmínky zakončení předmětu -
Poslední úprava: doc. PhDr. Klára Uličná, Ph.D. (26.02.2021)

Klasifikovaný zápočet bude udělen na základě úspěšného splnění podmínek, což zahrnuje:

- důkladná a vrčasná organizace a příprava praxe

- uskutečnění 6 náslechů (dvouobor)/8 náslechů (jednoobor) a 20/40 odučených hodin, z toho 12/24 reflektovaných hodin,

- odevzdání dokumentace k praxi ve formě portfolia

 

Klasifikovaný zápočet bude stanoven na základě

- kvality zpracování portfolia

- hodnocení hospitované hodiny členem KAJL

- hodnocení mentora

- závěrečného reflexivního pohovoru

 

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK