Dnes, 25. září 2024, mezi 21:00 a 22:00 dojde ke krátké odstávce Studijního informačního systému z důvodu nutné údržby databázového serveru. |
|
|
|
||
Hlavní cíle EV, cíle EV stanovené v legislativních dokumentech (RVP PV). Prostředky a metody EV (projektové/interdiciplinární vyučování, narativní metoda, kooperativní metoda, dramatická metoda, názor, vnímání přírody všemi smysly, slavnosti atd.). Odcizení člověka přírodě a syndromy s tím spojené (zoofóbie, biofóbie, syndrom
padajících dětí atd.). Zooasistence a zooterapie. Gardenoterapie. Ekopsychologie. Hodnocení EV (netradiční forma žákovského hodnocení, portfoliové hodnocení, nástěnka, obraz či trojrozměrný výstup, atd.).
Poslední úprava: Jančaříková Kateřina, doc. PhDr., Ph.D. (19.08.2017)
|
|
||
Cílem předmětu Environmentální výchova II. je věnovat se cílům, prostředkům, metodám a nástrojům hodnocení EV a představit praktické ukázky interdisciplinárních projektů a lekcí EV a netradičních způsobů hodnocení. Příklady dobré praxe. Poslední úprava: Jančaříková Kateřina, doc. PhDr., Ph.D. (19.08.2017)
|
|
||
Vážené studentky! Vážení studenti! Předmět Environmentální výchova II - OPN01 je hodnocen 5 kredity. To odpovídá 150 hodinám očekávané studentské práce. Z toho je jen menšina přímé výuky. Zbytek hodin je plánován na individuální přípravou a plnění úkolů. Vzhledem k epidemiologické situaci, bude výuka i plnění požadavků k získání KZ probíhat v LS 2021 pravděpodobně pouze distančně, a to formou videopřenášek (můžete se na ně podívat kdykoli) a setkání on-line. Podobně jako EV I v ZS 2020. Videopřenášky pro vás budu postupně nahrávat do moodle. V moodle naleznete i další podklady a přes moodle budete odevzdávat úkoly. Link na moodle bude doplněn po založení kurzu a dostanete ho i v informačním e-mailu po ukončení zápisů (zkontrolujte si, zda je vaše e-mailová adresa v SIS funkční). Úkolů Vám zadám (přes moodle) celkem 10. Termín jejich odevzdání dva dny před termíny on-line setkání (bude v moodle). Před každým setkání budete odevzdávat dva úkoly. K některým z nich budete potřebovat předškolní děti (nejméně dvě), tak si to prosím naplánujte tak, abyste je mohli splnit. On-line setkání budou probíhat v Microsoft Teams (pokud by byl problém, tak v google meets nebo v zoom). Před prvním setkání dostanete informační e-mail přes SIS Podívejte se také na Podmínky zakončení předmětu, než si předmět zapíšete. Kateřina Jančaříková Poslední úprava: Jančaříková Kateřina, doc. PhDr., Ph.D. (31.01.2021)
|
|
||
Povinná: Jančaříková, K. Environmentální činnosti v předškolním vzdělávání. Praha : Raabe, 2010. - studenti již mají nastudováno z předmětu Environmentlní výchova I Jančaříková, Kateřina, Havlová, Jana. Činnosti se zvířaty v předškolním vzdělávání. Praha : Raabe, 2014. 1. vyd. 124 str. ISBN 978-80-7496-166-3. Jančaříková, K. Kapuciánová, M. Činnosti venku a v přírodě. Praha : Raabe, 2013. 1. vyd. 141 str. ISBN978-80-7496-071-0. Doporučená: Jančaříková, K. Činnosti k rozvíjení přírodovědné gramotnosti v předškolním vzdělávání. Praha : Raabe, 2017. ISBN978-80-7496-327-8. Jančaříková, K. Ekologie čtená podruhé. Praha : Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2013. 1. Vyd. 198s. ISBN 978-80-7290-713-7. Poslední úprava: Jančaříková Kateřina, doc. PhDr., Ph.D. (19.08.2017)
|
|
||
Cíle EV. Prostředky a metody EV (projektové/interdiciplinární vyučování, narativní metoda, kooperativní metoda, dramatická metoda, názor, vnímání přírody všemi smysly, slavnosti atd.) Hodnocení EV (netradiční forma žákovského hodnocení, portfoliové hodncoení, esej, nástěnka, obraz či trojrozměrný výstup, atd.). Problém odcizení člověka přírodě. Ekopsychologie. Zooasistence a zooterapie. Poslední úprava: Jančaříková Kateřina, doc. PhDr., Ph.D. (19.08.2017)
|
|
||
Pro úspěšné absolvování předmětu je nezbytný přístup na počítač s internetovým připojením. Předmět navazuje na předmět Environmentální výchova I. Poslední úprava: Jančaříková Kateřina, doc. PhDr., Ph.D. (19.08.2017)
|
|
||
Vážené studentky! Vážení studenti! Předmět Environmentální výchova II - OPN01 je hodnocen 5 kredity. To odpovídá 150 hodinám očekávané studentské práce. Z toho je jen menšina přímé výuky. Zbytek hodin je plánován na individuální přípravou a plnění úkolů. Vzhledem k epidemiologické situaci, bude výuka i plnění požadavků k získání KZ probíhat v LS 2021 pravděpodobně pouze distančně, a to formou videopřenášek (můžete se na ně podívat kdykoli) a setkání on-line. Podobně jako EV I v ZS 2020. Videopřenášky pro vás budu postupně nahrávat do moodle. V moodle naleznete i další podklady a přes moodle budete odevzdávat úkoly. Link na moodle bude doplněn po založení kurzu a dostanete ho i v informačním e-mailu po ukončení zápisů (zkontrolujte si, zda je vaše e-mailová adresa v SIS funkční). Úkolů Vám zadám (přes moodle) celkem 10. Úkoly, které nebudou odevzdány včas a nesplní všechny náležitosti dané v zadání, budou hodnoceny 0 body. Termín jejich odevzdání dva dny před termíny on-line setkání (bude v moodle). Před každým setkání budete odevzdávat dva úkoly. K některým z nich budete potřebovat předškolní děti (nejméně dvě), tak si to prosím naplánujte tak, abyste je mohli splnit. On-line setkání budou probíhat v Microsoft Teams (pokud by byl problém, tak v google meets nebo v zoom).
K úspěšnému zakončení předmětu a získání Z je třeba získat min. 150 (z 300 možných) a) odevzdání průběžných 10 úkolů - (každý za 10 bodů) - dodržení termínů odevzdání je nezbytnou podmínkou, pozdě odevzdaný úkol bude hodnocen 0 body, podobněj ako úkol, který nesplní zadání, b) účast na on-line setkání (max. 100 bodů), c) závěrečný on-line test (max. 100 bodů). Hodnocení On-line test v moodle 25 otázek á 4 body, 100 bodů maximálně Průběžná práce – 5 úkolů á 10 bodů za jeden, 100 bodů maximálně Účast na on-line setkání = 100 bodů. Za nepřítomnost se odečítají body odpovídající poměrné části zameškaného času. Těšíme se na Vás Kateřina Jančaříková a Martin Modrý Poslední úprava: Jančaříková Kateřina, doc. PhDr., Ph.D. (31.01.2021)
|
|
||
Studenti mohou sledovat informace o probraných tématech na http://cevv-uk-pedf.blog.cz Upřesnění: V levé liště je třeba vybrat okénku předmětu a ve článcích vybraný semestru a formu studia. Poslední úprava: Jančaříková Kateřina, doc. PhDr., Ph.D. (01.02.2019)
|