|
|
|
||
Předmět uvádí studenty do učitelské profese a studia pedagogických disciplin jako teoretické báze pro rozvoj profesní reflexe. Obsahem jsou nosné koncepty obecné pedagogiky, stěžejní oblasti a problémy výchovy a vzdělávání, poznatky o učitelské profesi, proměnách školy a kurikula, determinující kontexty výchovy, vzdělávání a školství (historický, společenský, ekonomický, kulturní, legislativní). Poslední úprava: Zvírotský Michal, PhDr., Ph.D. (17.02.2018)
|
|
||
Cílem předmětu je seznámit studenty se základními otázkami a pojmy pedagogiky, členěním jednotlivých vědních disciplin v uvedené oblasti, dále s úlohou výchovy a vzdělávání v historickém a současném kontextu. Poukázat na základní složky výchovně-vzdělávacího procesu a hlavní trendy v součané situaci vzhledem k jednotlivci i instituci. Poslední úprava: Zvírotský Michal, PhDr., Ph.D. (17.02.2018)
|
|
||
V souvislosti se zavedením mimořádných opatření z důvodu prevence šíření koronaviru proběhne veškerá výuka v zimním semestru akademického roku 2020/2021 v předmětu Úvod do pedagogiky distanční formou. Úvodní setkání se uskuteční online prostřednictvím služby MS Teams v termínu první rozvržené přednášky. Konkrétní kód/odkaz k přístupu na „schůzku“ bude všem zapsaným studentům zaslán nejdpozději den předem hromadným mailem. Setkání je dobrovolné. Veškeré studijní opory potřebné k úspěšnému zvládnutí předmětu budou k dispozici ve fakultním Moodlu: https://dl3.cuni.cz/course/view.php?id=17. Přihlašovací údaje budou zaslány všem zapsaným studentům hromadným mailem. Závěrečný didaktický test na konci semestru proběhne online formou takzvaného open-book testu. Veškeré informace budou všem zapsaným studentům zaslány hromadným mailem v dostatečném předstihu před prvním setkáním. Poslední úprava: Šaroch Jaroslav, PhDr., Ph.D. (27.09.2020)
|
|
||
DVOŘÁČEK, Jiří. Kompendium pedagogiky. Praha: Univerzita Karlova, 2009. ISBN 978-80-729-0405-1. Poslední úprava: Zvírotský Michal, PhDr., Ph.D. (17.02.2018)
|
|
||
Orientace v problematice vyložené na přednáškách, která je ověřována didaktickým testem v závěru kurzu. Studující má na splnění podmínek zápočtu celkem tři pokusy, z toho dva opravné. Poslední úprava: Zvírotský Michal, PhDr., Ph.D. (17.02.2018)
|
|
||
Pedagogika jako věda (úvod, odkazy, vznik pojmu, předmět, vztah k ostatním vědám, členění) Poslední úprava: Zvírotský Michal, PhDr., Ph.D. (17.02.2018)
|