PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2020/2021
   Přihlásit přes CAS
Výběrový didaktický seminář III - aktivizační strategie ve výuce AJ - OPBA2A146B
Anglický název: ELT activating strategies
Zajišťuje: Katedra anglického jazyka a literatury (41-KAJL)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2019
Semestr: letní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/2, Z [HT]
Počet míst: neurčen / 20 (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: angličtina
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Další informace: http://Aktivizační strategie ve výuce AJ
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. PhDr. Petr Chalupský, Ph.D.
Vyučující: PaedDr. Marie Hofmannová
Anotace -
Poslední úprava: doc. PhDr. Petr Chalupský, Ph.D. (28.01.2021)
Prakticky orientovaný, interaktivní seminář, určený pro zájemce bez předchozích pedagogických zkušeností. Program rozvíjí a prohlubuje teoretické znalosti získané v kurzech Úvod do didaktiky AJ I a II. Vychází z komunikační metodologie a seznamuje s výběrem strategií pro výuku anglického jazyka. Příklady probíraných témat: How to engage the learner? - What motivates today’s learners? - Warmers, fillers and coolers
Deskriptory -
Poslední úprava: doc. PhDr. Petr Chalupský, Ph.D. (28.01.2021)

Těžištěm kurzu je vrstevnické vyučování. To však při výuce online nelze realizovat. Výuka se proto zaměří na přípravu motivujících aktivit pro výuku angličtiny na ZŠ a SŠ. Účastníci si je vyzkoušejí po obnovení přímé výuky.

Literatura
Poslední úprava: doc. PhDr. Petr Chalupský, Ph.D. (28.01.2021)

Recommended reading:

RICHARDS, J.C. ; RODGERS, T.S. Approaches and Methods in Language Teaching. (2nd ed.) Cambridge: Cambridge University Press, 2001.

WOODWARD, T. Planning Lessons and Courses: Designing sequences of work for the language classroom. Cambridge: Cambridge University Press, 2001.

Sylabus -
Poslední úprava: doc. PhDr. Petr Chalupský, Ph.D. (28.01.2021)

Course Content:

1.     a) Rapport: Warmers, fillers and coolers                                                                                       

       b) Course content and requirements

2.     a) What motivates today´s learners: Stages in running an activity                                 

       b) Teaching materials + Warmers, fillers and coolers

3.     a) How to engage the learner. Class management and interaction                                       

        b) CLIL + Warmers, fillers and coolers

4.     a) Information processing model, types of sensory register                                            

       b) Scaffolding

5.     Teaching strategies: Grammar + PT

6.     Teaching strategies: Vocabulary + PT

7.     Teaching strategies: Listening

8.     Teaching strategies: Reading

9.     Teaching strategies: Speaking. Ways to encourage learners to speak. Assessment

10.  Peer teaching

11.  Peer teaching

12.  Peer teaching

Podmínky zakončení předmětu -
Poslední úprava: doc. PhDr. Petr Chalupský, Ph.D. (28.01.2021)

Průběžné hodnocení: příprava a vyzkoušení vlastních aktivit s následnou reflexí.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK