PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2020/2021
   Přihlásit přes CAS
Reflexivní praxe z VV II – S - OPB01V1G3B
Anglický název: Reflective Teaching Practice in Art Education II
Zajišťuje: Katedra výtvarné výchovy (41-KVV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2018
Semestr: zimní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/2, Z [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. PhDr. Marie Fulková, Ph.D.
Je záměnnost pro: OKB01V1G3B
Anotace -
Poslední úprava: Mgr. Helena Kafková, Ph.D. (10.09.2022)
V návaznosti na Reflexivní praxi z Vv I realizují studenti výtvarné jednotky a zpracovávají k nim komentáře. Diskutují realizované pedagogické pokusy a hospitace. Cílem předmětu je uvést do souvislosti studiem osvojené teoretické koncepty a praxi. Studenti analyzují a interpretují provedená pozorování. Rozbor hospitace Rozbor realizovaných jednotek a řad Prezentace celku odučených jednotek a závěrečná reflexe
Literatura -
Poslední úprava: Mgr. Helena Kafková, Ph.D. (10.09.2022)

COLTMAN, P., WHITEBREAD. D. (Eds.): Teaching and Learning in the Early Years. London, Routledge

2008. ISBN10: 0-415-42479-8

FULKOVÁ, M., Diskurs umění a vzdělávání. H+H 2008, ISBN 978-80-7319-076-7

HAZUKOVÁ H. - DVOŘÁKOVÁ M. Situace ve výtvarné výchově. 1.vyd.Liberec: Technická univerzita v

Liberci, 2002. 41 s. ISBN 80-7083-661-X.

SYSLOVÁ, Z.: Profesí kompetence učitele mateřské školy. Praha, Grada 2013. ISMB 978-80-247-4309-7

SLAVÍK, J.; DYTRTOVÁ, K.; FULKOVÁ, M.: Konceptová analýza tvořivých úloh jako nástroj učitelské

reflexe. Pedagogika, 2010. 60(3/4), s. 223–241.

Doporučená studijní literatura a studijní pomůcky

HAANSTRA, F., DAMEN, M., HOORN, M.: Interestingness and Pleasingness of Drawings from Different Age

and Expertise Groups. In: Empirical Studies of the Arts July 2013 vol. 31 no. 2, pp 173-194

FULKOVÁ, M., Diskurs umění a vzdělávání. H+H 2008, ISBN 978-80-7319-076-7

Požadavky ke zkoušce -
Poslední úprava: Mgr. Helena Kafková, Ph.D. (10.09.2022)
reflexe realizované řady a komentáře k hospitacím
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK