Poslední úprava: Mgr. Milena Kmentová, Ph.D. (13.02.2020)
Studenti získávají dovednost organizovat a zřetelně vést hudební činnosti jako prevenci a profylaxi narušení komunikační schopnosti a podporu osvojování češtiny jako druhého jazyka v mateřské škole nebo v přípravné třídě.
Deskriptory
Poslední úprava: Mgr. Milena Kmentová, Ph.D. (28.01.2021)
Pokud to umožní epidemická situace, bude předmět vyučován presenčně/hybridně, a to s oporou o kurz v Moodle, kde budou zveřejňovány videozáznamy klíčových částí výuky. Nebude-li možno (z obecných nebo individuálních důvodů), přejde se plně do distanční formy s on-line výukou na platformě MS-Teams a s oporou v Moodle. https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a15964f7d47704d29b8ee159f3e7398d0%40thread.tacv2/conversations?groupId=87db9ff6-ceed-4400-b00d-84a2c0789929&tenantId=5335a395-3770-41bf-b111-59efae08bf8d
Literatura
Poslední úprava: Mgr. Milena Kmentová, Ph.D. (13.02.2020)
LIŠKOVÁ, Marie. Hudební činnosti pro předškolní vzdělávání: včetně notových záznamů na CD. Praha: Raabe, 2006. ISBN 80-86307-26-3. Dostupné také z: http://toc.nkp.cz/NKC/200702/contents/nkc20061654728_1.pdf KMENTOVÁ, Milena. Slovo, slůvko, slovíčko, honem poběž, písničko!: hudební činnosti v logopedické prevenci. Praha: Portál, 2018. ISBN 978-80-262-1333-8. KMENTOVÁ, Milena. Hudební a řečové projevy předškolních dětí a jejich vzájemné ovlivňování. V Praze: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2015. ISBN 978-80-7290-869-1. KMENTOVÁ, Milena. Třídá zpívá ÍÁÍÁ: hudební hry v rozvoji fonematického uvědomování. Praha: Portál, 2019. ISBN 978-80-262-1479-3. KURKOVÁ, L. Dětská tvořivost v hudbě a pohybu. Praha 1981. soubory ke stažení: http://pages.pedf.cuni.cz/khv/studium/predskolni-pedagogika-a-vychovatelstvi/ucitelstvi-pro-ms/studijni-materialy-ke-stazeni/
Sylabus
Poslední úprava: Mgr. Milena Kmentová, Ph.D. (13.02.2020)
• výběr a způsob organizace hudebních činností s ohledem na psychomotorické schopnosti předškolních dětí a jejich rozvoj • motivace a průběh poslechových hudebních činností s prvky dramatické výchovy • pohybové prvky: pochod, chůze, poskok, cval a pohybová improvizace s hudebním doprovodem • kritéria výběru písní a říkadel v MŠ a různý způsob jejich osvojení • nácvik ostinátních doprovodů hrou na tělo, jednoduché nástroje a Orffův instrumentář • osvojování pohybových prvků a choreografií • hudební činnosti v logopedické prevenci: rozšiřování a aktivizace slovní zásoby, rozvoj fonematického uvědomování, rozvoj grafomotoriky
Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: Mgr. Milena Kmentová, Ph.D. (13.02.2020)
Splnění položek viz Protokol pro zápočet - soubory.