PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2020/2021
   Přihlásit přes CAS
Diagnostika NKS ve školním věku - ONSP18872
Anglický název: Diagnosis of Speech and Language Disorders at a School Age
Zajišťuje: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2018
Semestr: letní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:1/1, Zk [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D.
Korekvizity : ONSP18875, ONSP18877, ONSP18882, ONSP18887
Neslučitelnost : ONSP18842
Prerekvizity : ONSP18870, ONSP18871
Je korekvizitou pro: ONSP18877, ONSP18887, ONSP18875, ONSP18882
Je neslučitelnost pro: ONSP18842
Je prerekvizitou pro: ONSP18873
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D. (11.09.2017)
Studenti se v rámi předmětů seznámí s diagnostickými a terapeutickými metodami, které jsou používány u dětí školního věku s narušenou komunikační schopností. Pozornost je věnována žákům s foneticko-fonologickými obtížemi,se specificky narušeným vývojem řeči, s balbuties, s myofunkčními poruchami, s dysartrií. Seznámí se s poskytováním logopedické intervence žákům s narušenou komunikační schopností v rezortu školství i zdravotnictví.
Literatura
Poslední úprava: doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D. (13.06.2018)

LECHTA, Viktor (2010): Koktavost: integrativní přístup. 2. rozšiř. a přeprac. Vyd. Praha: Portál.

LECHTA, Viktor a kol (2005): Diagnostika narušené komunikační schopnosti. Praha: Portál

LECHTA, Viktor ( 2011): Symptomatické poruchy řeči u dětí. Praha: Port

ŠKODOVÁ, Eva, JEDLIČKA, Ivan a kol. (2007): Klinická logopedie. 2., aktualizované vydání. Praha: Portál.

VÍTKOVÁ, M. ed. (2004): Integrativní speciální pedagogika. Integrace školní a sociální. 2. přeprac. a rozšíř. vydání. Brno: Paido.

 

Další aktuální odbornou literaturu a jiné zdroje studenti získají v průběhu seminářů.

Sylabus
Poslední úprava: doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D. (11.09.2017)

Diagnostika narušené komunikační schopnosti ve školním věku; diagnostické postuy a materiály u žáků se specificky narušeným vývojem řeči; specifika edukace žáků s vývojovou dysfázií; poradenský systém; žák s balbuties, vzdělávání žáků s balbuties, možnosti diagnostických a terapetuických přístupů u balbuties. Diagnostika a možné terapeutické přístupy u žáků s dysartrií.

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D. (11.09.2017)

- 80% účast;

- ústní zkouška;

- prezentace materiálů, které student zpracoval na základě odborné praxe s žáky s narušenou komunkační schopností;

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK