Dnes, 25. září 2024, mezi 21:00 a 22:00 dojde ke krátké odstávce Studijního informačního systému z důvodu nutné údržby databázového serveru. |
|
|
|
||
PRINCIPY ZPRACOVÁNÍ A ŘEŠENÍ DIPLOMOVÉ PRÁCE.Téma diplomové práce jako teoreticko-vědecký, pedagogický (psychodidaktický) a výtvarný problém a metody jejich řešení. Vztahy těchto tří nezbytných součástí diplomové práce jednooborového studia učitelství Vv na katedře výtvarné výchovy UK Ped F v Praze.
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (03.04.2012)
|
|
||
Cíl předmětu Prohloubení a aplikace dosavadních poznatků studia do individuálního řešení diplomového úkolu. Využití forem a metod pedagogických výzkumů při řešení diplomového úkolu. Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (03.04.2012)
|
|
||
Deskriptory - klíčová slova: dilplomová práce, kvantitativní výkum , kvalitativní výzkum, hypotéza, ověření, osnova, reflexe, relevance, časový harmonogram. Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (03.04.2012)
|
|
||
Literatura: ECO, U.: Jak napsat diplomovou práci. Olomouc: Votobia 1997. ISBN 80-7198-173-7 GAVORA, J.: Výzkumné metody v pedagogice. Příručka pro studenty učitelství a výzkumné praconíky. Brno: PAIDO 1996. GAVORA, P.: Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: PAIDO, 2001. ISBN 80-85931-79-6 HENDL, J.: Kvalitativní výzkum, záklaní metody a aplikace. Praha: Portál 2005. ISBN 80-7367-040-2 HENDL., J.: Přehled statistických metid zpracování dat. Praha: Portál, 2003. MASON, R.: Art Teachers and Action Research 13 (4), 2007, pp.563-579. Czech version: Výtvarní pedagogové a akční výzkum. Transl.FULKOVÁ, M. www@vuppraha.cz PELIKÁN, J.: Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. Praha: Karolinum 1998. PRŮCHA, J.: Pedagogický výzkum. (Uvedení do terie a praxe.) Praha: UK - Karolinum, 1995. SLAVÍK, J,, FULKOVÁ, M.: Výzkum a teorie edukačního procesu - slepá skvrna výtvarné výchovy? in. HORÁČEK, R., ZÁLEŠÁK, J. (ed): Veřejnost a kouzlo vizuality. Brno: MU - PedF, 2008. ISBN 978-80-210-4722-8 STRAUSS, A., CORBINOVÁ, J.: Základy kvalitativního výzkumu. Brno, Sdružení podané ruce, 1999. ISBN 80-834-60-X Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (03.04.2012)
|
|
||
Metody výuky: přednáška, seminář, samostatné studium, zpracování rešerší odborné literatury, prezentace postupu na diplomové práci Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (03.04.2012)
|
|
||
Požadavky ke kontrole studia - klasifikovaný zápočet: Aktivní účast na seminářích (min.80 %), przentace rešerší z odborné literatury, prezentace vlastního postupu řešení diplomového úkolu a jeho obhajoba. Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (03.04.2012)
|
|
||
Sylabus: Formulace vstupních tézí, hypotéz a návrhů metod a postupu řešení. Metodologie a metody pedagogických výzkumů. Kvantitativní a kvalitativní výzkum v pedagpgice a ve výtvarné výchově. Akční výzkum a jeho možnosti. Zpracování a vyhodnocování dat a výsledků výzkumu a jejich relevance. Dokumentace výtvarných prací žáků a studentů, jejich evidence a hodnocení. Komparativní analýzy vynikajcích diplomových prací z nedávné doby na katedře Vv UK Ped F, popř. adekvátních prací na jiných VŠ a fakultách u nás i v zahraničí. Téma, koncepce, osnova a postup ráce na řešení diplomového úkolu. Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (03.04.2012)
|
|
||
Vstupní požadavky: 0 Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (03.04.2012)
|
|
||
Pokyny k zápisu: dle harmonogramu příslušného akademického roku Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (03.04.2012)
|