PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2020/2021
   Přihlásit přes CAS
Projekt Atelier 2: Atelier i - kresba/malba/grafika - ON9321021
Anglický název: Project Atelier 2: Atelier I - drawing/painting/printmaking
Zajišťuje: Katedra výtvarné výchovy (41-KVV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2020
Semestr: letní
E-Kredity: 1
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/2, Z [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. ak. mal. Zdenek Hůla
Prerekvizity : ON9321006
Ve slož. prerekvizitě: ON9321A35, ON9321A36, ON9321A37, ON9321035, ON9321036, ON9321037
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: HULA/PEDF.CUNI.CZ (19.03.2013)
Tří semestrový studijní předmět Atelier I, je koncipován tak aby vedl k vytvoření samostatné výtvarné práce. Jedinečnost pohledu a jeho osobité vyjádření vychází z vlastních poznatků a zkušeností, a také z předcházejícího studia a současně studovaných disciplin povinných předmětů. Vnější a vnitřní struktura obrazu, forma, technologie. Integrace poznatků teoretických a didaktických disciplín do projektového celku. (Možná návaznost na diplomovou práci.) V druhém semestru v studijním předmětu 2. Ateliér I jsou semináře věnované samostatné výtvarné práci studenta na rozsáhlejším tématickém celku, využívající poznatků a zkušeností ze studia a vlastní tvorby. Význam použitých materiálů a technologií pro přímou, nepojmovou komunikaci mezi dílem (tvůrcem) a divákem, konzumentem. Semináře obsahují kromě samostatné práce dvakrát za semestr reflexivní kolokvia, v nichž studenti prezentují a obhajují fázi rozpracování a řešení témat. Sylabus: Fyzická přítomnost tvůrce ve výsledném díle, gestické a hapltické. Význam času při budování struktury obrazu, kresby, grafiky. Vizuální (čitelný) znak a jeho malířská, kreslířská realizace zvolenou technologií a technikou - soulad nebo napětí. Nepojmová, nonverbální komunikace její význam v pedagogice. Emoce a koncept, vnímání a realita, interpretace osobního gesta. Jedinečnost pohledu a jeho vyjádření, vnější a vnitřní struktura obrazu. Srovnávací studie malířských děl z pohledu různých historických a výtvarných souvislostí. Tradiční malířské techniky, technologie, postupy, materiály a jejich použití v současnosti. Vztah námětu a výtvarné techniky. Nové formy a podoby malby v konfrontaci s jejím tradičním chápáním. Vřazení práce do současného výtvarného provozu.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK