PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2020/2021
   Přihlásit přes CAS
Metodika integrativní pedagogiky se zaměřením na individuální integraci - ON2318161
Anglický název: Methodics of integrative pedagogy oriented to individual integration
Zajišťuje: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2018
Semestr: zimní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:1/0, Z [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. PaedDr. Vanda Hájková, Ph.D.
Prerekvizity : ON2318130
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: HAJKOVAV/PEDF.CUNI.CZ (05.10.2015)
Individuálně integrovaný žák, specifičnost jeho postavení ve školní třídě, individuální integrace jako volba vzdělávací cesty, hlediska hodnocení, předpoklady, příprava podmínek ve škole a v domácím prostředí, doprava do školy a zajištění terapeutické podpory, speciálně pedagogická supervize a poradenství, v českém vzdělávacím systému, vnímání individuálně integrovaných žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v podmínkách běžné školní praxe, vývoj od segregativních forem vzdělávání žáků s postižením k inkluzi, spojitost integrace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a jejich přípravy na profesionální začlenění, vytváření příznivých podmínek pro individuální integraci na škole a ve třídě s využitím podpůrných opatření ve stupńovitém systému podpory, klimatoformní faktory integrace, rizika a pozitiva přítomnosti individuálně integrovaného žáka, legislativní podpora individuální integrace.
Literatura
Poslední úprava: HAJKOVAV/PEDF.CUNI.CZ (05.10.2015)


HÁJKOVÁ,V.,STRNADOVÁ,I.Inkluzivní vzdělávání. Praha:Grada Publishing,a.s.2010, ISBN 978-80-247-3070-7 
KATALOGY podpůrných opatření v podpoře žáků se SVP dostupné z www.inkluze.upol.cz
KRATOCHVÍLOVÁ, J. Inkluzivní vzdělávání v české primární škole: teorie, praxe, výzkum. první. Brno: Masarykova univerzita, 2013. 207 s. ISBN 978-80-210-6527-7 
PANČOCHA, K.(2013)Postižení jako axiologická kategorie sociální participace. Brno: MUNI Press, ISBN 978-80-210-6344-0 
 

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: doc. PaedDr. Vanda Hájková, Ph.D. (01.02.2018)

Písemná seminární práce - možnost 2 úprav dle požadavků vyučujícího. 

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK