PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2020/2021
   Přihlásit přes CAS
Vybrané problémy životního prostředí pro biology - ON1302002
Anglický název: Selected conservation problems for future teacher of biology
Zajišťuje: Katedra biologie a environmentálních studií (41-KBES)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2018 do 2021
Semestr: zimní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:2/1, KZ [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (40)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Je zajišťováno předmětem: ON2302002
Další informace: http://cevv-uk-pedf.blog.cz
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. PhDr. Kateřina Jančaříková, Ph.D.
Je záměnnost pro: OPNB2B108A
Anotace -
Poslední úprava: JANCARIKOVA/PEDF.CUNI.CZ (24.01.2012)
Terminologie ochrany přírody, klasifikace problémů z pohledu ochrany přírody, znečištění vody, znečištění ovzduší, znečištění půdy. Automobilismus, doprava, obchod. Alternativní zdroje energie. Koncept ekologické stopy. Požadavek udržitelného rozvoje.
Cíl předmětu
Poslední úprava: JANCARIKOVA/PEDF.CUNI.CZ (26.05.2010)

Cílem předmětu je naučit studenty kriticky hodnotit různé přístupy a teorie v oblasti problematiky ochrany přírody, volit akční strategie k řešení lokálních i globálních problémů.

Literatura -
Poslední úprava: doc. PhDr. Kateřina Jančaříková, Ph.D. (30.10.2019)

Jančaříková, K. Ekologie čtená podruhé. Praha : Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2013. 1. Vyd. 198s. ISBN 978-80-7290-713-7.

Enviwiki https://www.enviwiki.cz/wiki/Hlavn%C3%AD_strana

BRAUN KOHLOVÁ, M. Recenze „Výzkumu odcizování člověka přírodě“. H. Vostradovská, J. Krajhanzl, E. Strejčková. [on-line]. Envigogika. Praha : Centrum pro otázky životního prostředí Univerzity Karlovy. 2006. [Cit. 9.8.2007]. Dostupné na http://envigogika.cuni.cz/view.php?nazevclanku=envigogika-12006&cisloclanku=2006120035

ČINČERA, J. Environmentální výchova : od cílů k prostředkům. 1. vyd. Brno : Paido, 2007. 116s. ISBN 978-80-7315-147-8.

FLANNERY, T. Měníme podnebí : Minulost a budoucnost klimatických změn. 1. vyd. Praha : Dokořán, 2007. 72s. ISBN 978-80-7363-121-5.

Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: doc. PhDr. Kateřina Jančaříková, Ph.D. (30.10.2019)

Ukončení předmětu je možné dvojím způsobem:

1) Aktivní účast + zpracování úkolů dle zadání

Upřesnění: Aktivní účastí se rozumí přítomnost po celý čas výuky a soustředění se na výuku (student aktivně odpovídá na otázky vučujícícho, zapojuje se do učebního procesu, nevyřizuje si poštu na notebooku, nevyrušuje apod.). Právo rozhodnout, čí účast bude resp. nebude považována za aktivní má vyučující. Pokud získá vyučující dojem, že si student na výuce učivo neosvojil, má právo požadovat přezkoušení.

Úkoly plní student průběžně, aby byl schopen na hodinách diskutovat na daná témata. Konkrétně se jedná o práci s vybranými texty (až do  rozsah 30 stran) mezi jednotlivými semináři. Tyto úkoly student bude vkládat do portfolia.

 

2) Přezkoušení + zpracování úkolu dle zadání 

Upřesnění: Tato možnost je určena studentům, kteří nebyli příromní na celé výuce a nebo těm, o kterých vučující nabyl dojmu, že si učivo neosvojili na výuce. Přezkoušení z probrané látky bude probíhat ve třech termínech ve zkouškovém období. Termíny určuje vyučující. Přezkoušení menšího rozsahu (absence na jednom až třech vyučovacích blocích) je možné po domluvě v konzultačních hodinách. 

Přezkoušení bude probíhat z přednášky, na které student neměl aktivní účast. Čili, pokud bude student chybět jen na jedné přednášce, bude přezkoušen jen z jednoho tématu (témata viz sylabus + na webových stránkách http://cevv-uk-pedf.blog.cz/). 

Student si k přezkoušení nastuduje také doporučenou literaturu a řádně se z ní připraví (nestačí zápisky od spolužáků).

 

 

Sylabus -
Poslední úprava: JANCARIKOVA/PEDF.CUNI.CZ (26.05.2010)

Ochrana přírody, historie ochrany přírody, současnost, legislativa, EVVO, VUR, klasifikace ochrany přírody, vybrané problémy.

Podmínky zakončení předmětu - angličtina
Poslední úprava: doc. PhDr. Kateřina Jančaříková, Ph.D. (30.10.2019)
The course can be completed in two ways:
1) Active participation + processing tasks according to the assignment
Specification: Active participation means presence throughout the lesson and focus on teaching (the student actively answers questions to the instructor, engages in the learning process, does not handle mail on the notebook, does not disturb, etc.). The right to decide whose participation will be resp. will not be considered active by my teacher. If the teacher gets the impression that the student did not acquire the curriculum during the lessons, he / she has the right to ask for examination.
Students perform tasks on an ongoing basis to be able to discuss the topics on the topics. Specifically, it involves working with selected texts (up to 30 pages) between the seminars. The student will insert these tasks into the portfolio.
 
2) Examination + processing of the task according to the assignment
Specification: This option is intended for students who were not straightforward in the whole classroom, or for those instructors who felt that they did not acquire the curriculum in the classroom. Examination of the subject matter will take place in three terms in the examination period. Dates are set by the teacher. Minor examination (absence in one to three lessons) is possible after consultation in consultation hours.
The examination will be carried out from a lecture in which the student did not actively participate. Thus, if a student is absent from only one lecture, he / she will be examined from only one topic (for topics see syllabus + at http://cevv-uk-pedf.blog.cz/).
The student will also study the recommended literature for the examination and prepare it properly (not the classmates' notes are sufficient).
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK