PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2020/2021
   Přihlásit přes CAS
Vzdělávací politika - OKNMV31M05
Anglický název: Educational Policy
Zajišťuje: Katedra andragogiky a managementu vzdělávání (41-KAMV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2019
Semestr: zimní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:4/0, Z [HS]
Rozsah za akademický rok: 4 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: prof. PhDr. Jaroslav Veteška, Ph.D., MBA, mimořádný profesor Univerzity Karlovy
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: PhDr. Michaela Tureckiová, MBA, CSc. (27.09.2016)
Předmět se zabývá aktuálními problémy vzdělávací politiky především jako součástí veřejné politiky. Vychází ze stávající úrovně poznání vzdělávací politiky jako vědecké disciplíny. Cílem je pochopení a upřesnění významu jednotlivých subjektů vzdělávací politiky a nalezení vztahů mezi nimi.
Literatura
Poslední úprava: PhDr. Michaela Tureckiová, MBA, CSc. (27.09.2016)

KALOUS, Jaroslav; VESELÝ, Arnošt (eds). - vybrané kapitoly z textů Teorie a nástroje vzdělávací politiky (Praha: Karolinum, 2006), Vzdělávací politika v České republice v globálním kontextu (Praha: Karolinum, 2006), Vybrané problémy vzdělávací politiky (Praha: Karolinum, 2007)

Strategické dokumenty EU a ČR (aktuálně Strategie vzdělávací politiky ČR do roku 2020)

Sylabus
Poslední úprava: PhDr. Michaela Tureckiová, MBA, CSc. (27.09.2016)

·       Vzdělávací politika jako součást veřejné politiky a vědecká disciplína - základní pojmy a subjekty vzdělávací politiky; funkce a principy vzdělávací politiky

·       Vzdělávací politika v České republice - vazba na společný evropský edukační prostor, podpora národních zájmů; vliv orgánů EU a doporučení pro vytváření regionální vzdělávací politiky

·       Strategické dokumenty - "vize a horizont 2020"

·       Hlavní směry vzdělávací politiky - posílení relevance a prestiže školy a školního vzdělávání; odstraňování slabých míst vzdělávacího systému; ověřitelné standardy jako předpoklad zajišťování kvality výuky; role učitelů a manažerů škol a školských zařízení; další vzdělávání / vzdělávání dospělých

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: PhDr. Michaela Tureckiová, MBA, CSc. (27.09.2016)
Aktivní účast ve výuce, splnění distanční aktivity - konkrétní požadavky na ni budou studentům sděleny při zahájení výuky předmětu.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK