PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2020/2021
   Přihlásit přes CAS
Výtvarné explorace plošné I - OK0421111
Anglický název: Creation explorations in area I
Zajišťuje: Katedra výtvarné výchovy (41-KVV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2020
Semestr: zimní
E-Kredity: 0
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:2/8, KZ [HS]
Rozsah za akademický rok: 10 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (20)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. ak. mal. Jiří Kornatovský
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: KORNATO/PEDF.CUNI.CZ (25.01.2016)
Základní formální postupy v kresbě a malbě. Cesta k individuálnímu uměleckému názoru a jeho individuální interpretace. Schopnost přejít od zažitých zkušeností k novému gestu. Chápání obrazového prostoru jako pole pro kontext širší vizuality,a možnosti sebereflexe a didaktické volby.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: KORNATO/PEDF.CUNI.CZ (25.01.2016)

Cíl : Pochopení významu výtvarného vyjádření v kontextu širší vizualizace vizualizaci, obohacování a rozvíjení citlivého vztahu ke světu a hledání místa člověka v něm. Rozvíjení schopnosti výtvarného vidění, myšlení
a tvorby prostřednictvím plošného vyjádření různými médii. Funkce výtvarného výrazu ve výtvarném umění, ve vlastní i dětské tvorbě. Schopnost transformace získaných znalostí a výtvarných dovedností do didaktických kompetencí učitele primární školy.

Literatura -
Poslední úprava: KORNATO/PEDF.CUNI.CZ (25.01.2016)

Odborná literatura:

Brožková, L.: Dobrodružství barvy, SPN. 1985

Langerová, M,: Klíče k obrazu, Albatros. 1983

Chalumeau, J.: Přehled teorie umění, Portál, 2003

CIKÁNOVÁ, K. Kreslete si s námi. Praha : Aventinum, 1997. 2. vydání. 126 s.
ISBN 80-85277-79-4.
KANDINSKIJ, W. Bod linie plocha. Praha: Triáda 2000. 1. vyd. 191 s. ISBN 80-86138-16-X
KLEE, P. Čáry. Praha: Odeon 1990. 1. vyd. 170 s. ISBN80-207-0112-5
MÍČKO, M. Testament mistra Wu. Praha: KOVALAM 1997. 2. vydání. 106 s.
ISBN 80-901825-4-2
ROESELOVÁ, V. Techniky ve výtvarné výchově. Praha : Sarah, 1996. 1. vydání. 242 s.
ISBN 80-902267-1-X.
ROESELOVÁ,V. Linie, barva, tvar ve výtvarné výchově. Praha: Sarah, 2004. 1. vydání. 262 s. ISBN 80-902267-5-2.
ŠAMŠULA,P. Obrazárna v hlavě 1.2. Praha, :Práce 1996. 1. vyd. 64 s. ISBN 80-208-0380-7.
ZDENĚK, M.a kol.Základy výtvarné výchovy.Učebnice pro pedagogické fakulty. Praha: SPN 1987. 291 s. ISBN neuvedeno.

Metody výuky -
Poslední úprava: KORNATO/PEDF.CUNI.CZ (25.01.2016)

přednáška/seminář -

Požadavky ke zkoušce -
Poslední úprava: KORNATO/PEDF.CUNI.CZ (25.01.2016)

* požadavky ke kontrole: klasifikovaný zápočet : splnění a prezentace zadaných úkolů v určeném termínu. Aktivní přístup k výuce a studiu.

Sylabus -
Poslední úprava: KORNATO/PEDF.CUNI.CZ (25.01.2016)

sylabus: Rozvíjení schopnosti výtvarného cítění, vidění,myšlení a tvorby prostřednictvím plošného vyjádření. Schopnost sebereflexe, interpretace názoru. porozumění společenskému a aktuálnímu kontextu. Vnímání současných tendencí výtvarného umění. Klíčová slova: Autenticita, dialog, reflexe, interpretace, názor, forma a obsah, tendence, princip, styl.kultura.

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: KORNATO/PEDF.CUNI.CZ (25.01.2016)

klasifikovaný zápočet.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK