Poslední úprava: HRONZOVA/PEDF.CUNI.CZ (24.10.2012)
Základy patofyziologie hybnosti, charakteristika funkčních forem hybného systému. Nejčastější oslabení a jejich kompenzace. Základní a specifické didaktické formy ve zdravotní TV. Vyučovací zásady, postupy, metody.
Poslední úprava: HRONZOVA/PEDF.CUNI.CZ (03.12.2013)
The basic knowledge of patophysiology in the kinesiolgy. The features of the functional forms of the kinesiologic system. The most frequent problems and its compensation. The basic and teh specifc didactic forms of the kinesiologic system. Teaching principes, sequenses, methods.
Literatura -
Poslední úprava: Mgr. Martin Pádivý (28.10.2019)
Levitová, A., Hošková, B. (2015). Zdravotně-kompenzační cvičení. Praha: Grada.
Hošková, B., Majorová, S., Nováková, P. (2015). Masáž a regenerace ve sportu. Praha: Karolinum.
Hošková, B. a kol. (2012). Vademcum ZTV (druhy oslabení). Praha: Karolinum.
Sobotková, I., Hošková, B. (2016). Vliv aplikovaných pohybových programů na pohybový systém osob po amputaci dolní končetiny (abstrakt). In Suchý, J. a kol. (Eds.), Scientia Movens 2016: Sborník příspěvků z mezinárodní studentské vědecké konference konané dne 15. března 2016 (s. 57 - 58). Praha: Karlova Univerzita.
Vetkasov, A., Hošková, B., Sobotková, I. (2014). Objektivizace významu dechových cvičení u osob s poraněním míchy. Rehabilitace a fyzikální lékařství. 21(2), 68-72.
Poslední úprava: Mgr. Martin Pádivý (28.10.2019)
Levitová, A., Hošková, B. (2015). Zdravotně-kompenzační cvičení. Praha: Grada.
Hošková, B., Majorová, S., Nováková, P. (2015). Masáž a regenerace ve sportu. Praha: Karolinum.
Hošková, B. a kol. (2012). Vademcum ZTV (druhy oslabení). Praha: Karolinum.
Sobotková, I., Hošková, B. (2016). Vliv aplikovaných pohybových programů na pohybový systém osob po amputaci dolní končetiny (abstrakt). In Suchý, J. a kol. (Eds.), Scientia Movens 2016: Sborník příspěvků z mezinárodní studentské vědecké konference konané dne 15. března 2016 (s. 57 - 58). Praha: Karlova Univerzita.
Vetkasov, A., Hošková, B., Sobotková, I. (2014). Objektivizace významu dechových cvičení u osob s poraněním míchy. Rehabilitace a fyzikální lékařství. 21(2), 68-72.
Požadavky ke zkoušce - angličtina
Poslední úprava: HRONZOVA/PEDF.CUNI.CZ (03.12.2013)
oral exam or essay
Sylabus -
Poslední úprava: Mgr. Martin Pádivý (28.10.2019)
Základní znalosti z patofyziologie a kineziológie.Vlastnosti funkčních forem kineziologického systému.Nejčastější problémy a jejich kompenzace.Výuka principů, sekvencí, metod.Posouzení polohy, rozsahu pohybu a fyzické kondice (účinnost).Metody a principy protahovacích, posilovacích, relaxačních a dýchacích cvičení, rovnovážných a pohybových cvičení.Časté chyby, prevence, diagnostika, analýza a opravy chyb.Vhodná cvičení pro konkrétní typy poškození: pohybový aparát, kardiovaskulární, respirační, trávicí, nervový systém, smyslová deprivace, mentální retardace, psychické poškození.Vhodná a nevhodná cvičení a aktivity.Aplikace gymnastických nástrojů, náčiní a přístrojů.Nezávislé vedení části cvičení.
Poslední úprava: HRONZOVA/PEDF.CUNI.CZ (03.12.2013)
The basic knowledge of pathophysiology and kinesiolgy. The features of the functional forms of the kinesiologic system. The most frequent problems and its compensation. Teaching principes, sequenses, methods. Assessment of posture, range of motion and physical condition (efficiency). Methods and principles of stretching, strengthening, relaxation and breathing exercises, balance and motor control exercises. Common mistakes, prevention, diagnosis, analysis and correcting mistakes. Suitable exercises for particular types of impairment: locomotor apparatus, cardiovascular, respiratory, digestive, nervous system, sensory deprivation, mental retardation, psychical impairment. Suitable and unsuitable exercises and activities. Application of gymnastic tools, requisites and apparatus. Independent leading a part of an exercise lesson.
Podmínky zakončení předmětu -
Poslední úprava: Mgr. Martin Pádivý (28.10.2019)
Aktivní účast ve výuce.
Poslední úprava: HRONZOVA/PEDF.CUNI.CZ (24.10.2012)
Active participation and attendance. Demonstratea sufficientsupplyof health exercises .