PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2020/2021
   Přihlásit přes CAS
Program řízené reflexe spec.pedagoga III. - OBSP18713
Anglický název: Directed Reflection Program for Special Educators III
Zajišťuje: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2019 do 2020
Semestr: zimní
E-Kredity: 1
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/1, Z [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Je zajišťováno předmětem: OPBS1S132A
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D.
Korekvizity : OBSP18703
Je prerekvizitou pro: OBSP18771, OBSP18772
Je záměnnost pro: OK0218913, OBSP18913
Anotace
Poslední úprava: PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D. (26.09.2019)
Reflexe vychází ze speciálně pedagogické činnosti studenta při praxi. O své praxi si vede osobní záznamy. Student předloží v písemné podobě aplikaci teoretických vědomostí do praxe. Orientace v odborné literatuře bude korespondovat s typem a druhem zvolené praxe. Ze studie bude zřejmé propojování mezioborových poznatků a souvislostí do praxe a vlastní přínos speciálně pedagogické činnosti studenta. Program řízené reflexe bude vycházet z odborné literatury, jak se promítá do konkrétní práce se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami na vybraných školách a zařízeních. Při semináři budou studenti referovat o své zvolené praxi.
Literatura
Poslední úprava: PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D. (01.10.2018)

HÁJKOVÁ,V., STRNADOVÁ, I.  Inkluzivní vzdělávání. Praha: Grada2010. ISBN 978-80-247-3070-7

MULLER,O a kol. Dítě se speciálními potřebami v běžné škole. UP Olomouc 2001. ISBN 80-244-0231-9

BARTOŇOVÁ,M., VÍTKOVÁ, M et a kol.  Strategie vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivním prostředí základní školy. Brno 2016. ISBN 978-80-7315-255-0

BARTOŇOVÁ,M., VÍTKOVÁ, M et a kol. Strategie vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a specifické poruchy učení. Brno 2007. ISBN 978-80-7315-140-9

RVP a ŠVP pro ZŠ, pro ZŠ speciální

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D. (26.09.2019)

K zápočtu student předloží v písemné podobě aplikaci teoretických vědomostí do praxe. Orientace v odborné literatuře bude korespondovat s druhem zvolené praxe. Ze studie bude zřejmé propojování mezioborových poznatků a souvislostí do praxe a vlastní přínos speciálně pedagogické činnosti studenta. Studie bude vycházet z odborné literatury, jak se promítá do konkrétní práce se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami na vybraných školách a zařízeních. 

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK